Po miłość do Mesa Verde – Tamera Alexander

Po-milosc-do-Mesa-Verde„Po miłość do Mesa Verde” to pierwsza wydana w Polsce powieść Tamery Alexander. Pod tym niekorzystnie, według mnie, przetłumaczonym tytułem – oryginalnie „From a Distance” – Z oddali, co i brzmi zupełnie inaczej, i kojarzy się z piosenką Julie Gold, zaś „Po miłość…” raz, że brzmi nieciekawie, dwa, niepotrzebnie zdradza schemat fabuły… Pod tymże tytułem kryje się western do czytania albo, jak kto woli, powieść obyczajowa osadzona w realiach amerykańskiego Zachodu z końca XIX wieku. Tudzież po prostu romans z prerią w tle. I morderstwem w tle. I tajemnicą. I wojną. I… naprawdę sporo się tu dzieje.

Elizabeth Westbrook to wyemancypowana młoda kobieta, która marzy o pracy fotografki i dziennikarki. Przybywa do Kolorado, by zdjęciami dzikiej przyrody zyskać sobie upragnioną posadę w gazecie. W roli przewodnika i asystenta obsadza byłego niewolnika, Josiaha Bircha, który okazuje się być nie tylko lojalnym pomocnikiem, ale też mądrym przyjacielem. Jak to w takich historiach bywa, los szybko styka bohaterkę z interesującym, ale niezbyt towarzyskim i – można by rzec – antyfeministycznym Danielem Ranslettem. Ma on tę dodatkową zaletę, że jako wprawny myśliwy mógłby pomóc Elizabeth wytropić zwierzęta, by ta je sfotografowała. Mało tego, może zaprowadzić ją do zamieszkanego przez Indian Mesa Verde, co dla bohaterki stanowi pokusę nie do odparcia…

Chwilami zabawna, chwilami poważniejsza, pełna wartkiej akcji opowieść, która pozwoli oderwać się na chwilę od nie całkiem złotej polskiej jesieni i przeniesie was w świat Dzikiego Zachodu. Niestety, przyjemność lektury psuje trochę przemycane momentami moralizatorstwo i autorskie refleksje, które niewiele ciekawego wnoszą i spokojnie można by się obyć bez nich. Kiedy ma się ochotę podumać nad książką, nie sięga się przecież po przygodowe romanse, tylko po coś z wyższej półki. Pomimo tego, jest to powieść ciekawa i warta uwagi, jeśli ktoś nie wie, jak zagospodarować wolny wieczór.

Alicja Rejek
Ocena: 3/5

Tytuł: Po miłość do Mesa Verde
Autor: Tamera Alexander
Liczba stron: 410
Rok wydania: 2013
Wydawnictwo: Replika

About the author
Alicja Rejek
Przyszła pisarka, na razie uczęszczająca do jednego z krakowskich liceów. Kocha literaturę; zarówno natchnioną grafomanię, jak i prawdziwy geniusz. Lubi też dalekie podróże, odbyte w czasie przyszłym, silny wiatr i wszystko, co cynamonowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *