Paul Auster gościem tegorocznej edycji Festiwalu Conrada

Serdecznie zapraszamy na spotkania z autorem Paulem Austerem – jednym z gości tegorocznej edycji Festivalu Conrada.

Pisarz, eseista, scenarzysta, tłumacz i reżyser filmowy, pochodzi z rodziny żydowskiej o polskich korzeniach. Studiował na Columbia University, mieszkał w Paryżu, tłumaczył francuskich poetów, pozostaje jednak autorem ściśle związanym z Nowym Jorkiem. W swoich powieściach często dotyka kwestii alienacji, zagubienia w porządku symbolicznym oraz znaczenia zbiegów okoliczności. Autor znanej i cenionej powieści Trylogia nowojorska, uważanej za esencję jego twórczości oraz najnowszego Dziennika zimowego, bardzo pozytywnie przyjętego przez krytykę, podkreślającą klarowność i błyskotliwy styl książki oraz zaskakującą dbałość o detale.

Recenzje powieści Austera na Szufladzie:

1. Trylogia nowojorska: 11 stycznia 2013.

2. Sunset Park: 23 stycznia 2013.

unnamed

Plan spotkań z Paulem Austerem:

KRAKÓW

20 października, godz. 21.30 (poniedziałek)

Kino Pod Baranami

Pasmo filmowe: Paul Auster
DYM – projekcja filmu
reż. Wayne Wang, Paul Auster, USA 1995, 112’
Wprowadzenie: Paul Auster

21 października, godz. 21.30 (wtorek)

Kino Pod Baranami

Pasmo filmowe: Paul Auster
BROOKLYN BOOGIE | BLUE IN THE FACE – projekcja filmu
reż. Wayne Wang, Paul Auster, USA 1995, 83’
Wprowadzenie: Paul Auster

22 października, godz. 19.30 (środa)

ICE Kraków Centrum Kongresowe

Natura przypadku. Spotkanie z Paulem Austerem

Prowadzenie: Grzegorz Jankowicz

Bezpłatne wejściówki na spotkanie do odbioru w dwóch punktach Sieci Informacji Miejskiej InfoKraków: w Pawilonie Wyspiańskiego (pl. Wszystkich Świętych 2) i przy ul. św. Jana 2.

22 października, godz. 21.30 (środa)

Kino Pod Baranami

Pasmo filmowe: Paul Auster
LULU NA MOŚCIE – projekcja filmu
reż. Paul Auster, USA 1998, 103’

Wprowadzenie: Paul Auster

Festiwal Conrada to jedno z najważniejszych w Europie wydarzeń poświęconych literaturze, wspólne przedsięwzięcie Miasta Kraków, Krakowskiego Biura Festiwalowego i Fundacji Tygodnika Powszechnego. Przez blisko tydzień w Krakowie goszczą najwybitniejsze osobistości światowej literatury, a wydarzeniom literackim towarzyszą pokazy filmów związanych z literaturą, wystawy, koncerty oraz wykłady, stanowiące dla prezentowanych twórców lub dzieł literackich dodatkowe, pozaliterackie konteksty. Wśród zaproszonych pisarzy znajdują się zarówno laureaci prestiżowych nagród, jak i autorzy światowych bestsellerów – literatura wysoka spotyka się tu z twórczością popularną, publicystyką, filmem, teatrem i muzyką.

Więcej: www.conradfestiwal.pl

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *