PATRONATY SZUFLADY: Pojedynek detektywów, Testament bibliofila – Arkadiusz Niemirski

Drodzy czytelnicy,

Jeszcze parę słów na temat dwóch książek dla młodzieży z Wydawnictwa Skrzat, które również objęliśmy patronatem.

Pojedynek-detektywow---okladkaArtur Burski – nauczyciel historii obdarzony talentem do rozwiązywania matematycznych łamigłówek – dostaje tajemniczą propozycję od szefa agencji detektywistycznej. Ma wziąć udział w niecodziennym pojedynku, w którym stawką jest 20 tysięcy euro. Przyjmuje ofertę i wyjeżdża do zamku w Oporowie. Niedaleko twierdzy odkryto bowiem trumnę ze szkieletem Władysława Oporowskiego – słynnego biskupa żyjącego w XV wieku – oraz miedzianą tabliczkę. Wyryto na niej zagadkowy szyfr zawierający informację o miejscu ukrycia skarbu…

Na zamku Artur poznaje innych detektywów biorących udział w pojedynku. Każdy z nich posługuje się pseudonimem, który najbardziej oddaje jego charakter. W gronie tropicieli skarbu znajdują się więc James Bond, Harry Potter, Lara Croft czy Porucznik Columbo. Bardzo szybko okazuje się jednak, że nie wszyscy grają fair. Atmosfera zagęszcza się z każdą chwilą, zagadka goni zagadkę, a niewinne śledztwo zmienia się w niebezpieczną grę, w której nie obejdzie się bez ofiar…

TYTUŁ: Pojedynek detektywów
AUTOR: Arkadiusz Niemirski
LICZBA STRON: 424 str.

 

Testament-bibliofila_okladka1Emanuel Karski, ekscentryczny architekt i miłośnik książek, pozostawia swoim dzieciom i tajemniczej przyjaciółce testament ze wskazówkami, jak zdobyć spadek. Bibliofil, naprowadzając poszukiwaczy skarbów na zamek i bibliotekę w Kórniku, rozpoczyna intelektualną grę. Wchodzą w nią Patryk, najmłodszy z rodzeństwa, Joanna i jej narzeczony z Francji, najstarsza córka Karskiego oraz wynajęty przez nią detektyw Barber wraz z czternastoletnim geniuszem Omnibusem. Komu pierwszemu uda się rozwiązać zagadkę trzech sygnatur starych druków? Kto jeszcze zainteresuje się tajemniczym skarbem? I czy skarb istnieje naprawdę?

TYTUŁ: Testament bibliofila
AUTOR: Arkadiusz Niemirski
LICZBA STRON: 432 str.

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *