Patronat – Żółte ptaki – dziś premiera!

Zolte ptaki Kevin PowersDziś na półki polskich księgarń trafia opublikowana nakładem wydawnictwa Insignis powieść „Żółte ptaki” – debiut literacki Kevina Powersa, poety, pisarza, a także byłego strzelca karabinu maszynowego podczas amerykańskich misji wojskowych w Mosulu i Tal Afarze; książka, która przez wielu uważana jest za arcydzieło literatury wojennej.

Dzieło Powersa, entuzjastycznie przyjęte przez międzynarodową krytykę, wyłamuje się z wszelkich szablonów powieści wojennej. To poetycka impresja na temat okrucieństwa wojny z głęboką analizą psychologiczną bohaterów rozgrywającego się na jej kartach dramatu.  W niezwykle sugestywnej formie Powersowi udało się nie tylko przekazać ciężką atmosferę pogrążonego w militarnym chaosie Iraku, ale przede wszystkim opisać dewastujący wpływ wojny na psychikę żołnierzy i ich pozostawionych w ojczyźnie rodzin.

„Żółte ptaki” Kevina Powersa zdobyły wiele nagród i wyróżnień. Wygrały plebiscyt „Guardiana” na Najlepszy Debiut Roku 2012 i otrzymały Nagrodę Fundacji Hemingwaya i PEN Clubu. Powieść była finalistką prestiżowych konkursów National Book Award 2012 oraz Dayton Literary Peace Prize 2013.

„Żółte ptaki” – wspólnym nakładem wydawnictwa Insignis i Audioteki – ukażą się również w postaci audiobooka czytanego przez Piotra Roguckiego, frontmana zespołu Coma, który zainspirowany książką, podjął się ilustracji muzycznej jej fragmentów. – informacja prasowa Wydawnictwa Insignis.

Przypominamy, że jako pierwsi zrecenzowaliśmy powieść. Tekst znajdziecie tutaj.

About the author
Bartosz Szczygielski
- surowy i marudny redaktor, który oglądałby świat najchętniej z perspektywy dachu psiej budy, oparty o maszynę do pisania. Czyta wszystko, co wpadnie mu w ręce i ogląda wszystko, co wpadnie mu w oko. Chciałby kiedyś przytulić koalę i zobaczyć zorzę polarną – niekoniecznie w tym samym czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *