PATRONAT SZUFLADY: „Złowrogi dom” R. A. Montgomery

Jest jeden z ostatnich dni czerwca, gdy w prywatnym laboratorium rozlega się dzwonek telefonu. Przerażony głos w słuchawce rozpaczliwie błaga o pomoc, jednak sygnał urywa się, nim odbiorca zdąży o cokolwiek spytać. Dzięki specjalnemu sprzętowi bardzo szybko udaje się namierzyć rozmówcę, który przebywa na terenie opuszczonego więzienia. Wydaje się podejrzane, że prośba pochodzi z budynku, który spłonął doszczętnie ponad sto lat temu, w trakcie buntu więźniów, oraz od człowieka, który oficjalnie w nim zginął. Czy jest to słaby żart, czy prośba duszy skazanej na wieczne udręki? Teraz już tylko od czytelnika zależy, co dalej się wydarzy. Czy wezwie swych przyjaciół, aby razem rozwikłać tę sprawę? A może postanowi zaryzykować i samemu się rozejrzeć? Od właściwej decyzji zależy nie tylko jego zdrowie psychiczne, ale też i życie.

„Złowrogi dom” autorstwa R. A. Montgomery to druga część serii książek paragrafowych, zatytułowanej „Stwórz swoją przygodę”. Była ona wydawana w latach 80. i 90. ubiegłego wieku, lecz dopiero niedawno zawitała w Polsce. Powieść należy do gatunku science fiction i występują w niej duchy z wojny secesyjnej, jak i przybysze z odległej galaktyki oraz mordercze muchołówki. Historia w niej przedstawiona jest bardzo ciekawa, choć niezwykle prosta. Nie ma tu trudnych zagadek, są jedynie niewymagające wybory, kierujące czytelnika na konkretną stronę. Należy bardzo uważać, aby nie przewrócić kartki w nieodpowiednim miejscu, ponieważ poznamy alternatywny wątek. Brakuje tu głównego motywu, każde zakończenie może być tym właściwym, nieważne czy jest dobre, czy też złe.

Książka skierowana jest głównie do młodszych osób, choć również starsi znajdą tu coś dla siebie. Szczególnie przyjemne będzie czytanie w większym gronie, gdy można wspólnie debatować nad podjęciem odpowiedniego kroku. Samotnemu czytaniu brakuje dreszczyku przygody i lekkiej grozy. Fabuła jest trochę absurdalna, lecz dostarcza miłej rozrywki, a niektóre zakończenia potrafią zaskoczyć i rozbawić czytelnika. Jeśli więc nie obawiasz się spotkać na swej drodze agresywnych szympansów, śmiało sięgnij po tę książkę. Tylko wyjdź z niej żywy.

Tytuł: Złowrogi dom
Autor: R. A. Montgomery
Przełożyła: Joanna Krystyna Radosz
Cykl: Stwórz swoją przygodę
Wydawnictwo: Nowa Baśń
Rok wydania: 2021

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *