PATRONAT SZUFLADY: Układ nerwowy – Agnieszka Gil

Szanowni czytelnicy.

Zapraszamy do zapoznania się z naszym najnowszym patronatem nad książką Agnieszki Gil „Układ nerwowy”.

uklad nerwowyWydawałoby się, że Magdalena ma wszystko, czego potrzebuje: dobrze zarabiającego męża, wygodne życie, udane dziecko i dużo czasu na realizowanie swoich pasji.

Jednak trudno się tym wszystkim cieszyć, jeśli mąż jest alkoholikiem i odmawia podjęcia terapii, zapewniając, że wszystko ma pod kontrolą.

Kobieta początkowo próbuje mu wierzyć, w końcu jednak przychodzi moment, kiedy trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i odważyć się poprosić o pomoc…

Najnowsza powieść Agnieszki Gil mimo że podejmuje trudny temat, nie jest pozbawiona optymizmu. Bohaterka ma oddaną przyjaciółkę, ciekawe hobby i – czego chyba sama się po sobie nie spodziewała – determinację. To wszystko daje jej siłę do walki.
A w tle – jak zwykle w powieściach tej autorki – przepiękny Wrocław.

Zachwycił mnie klimat tej książki, jej spokojny rytm, w którym razem z główną bohaterką wykonujemy domowe obowiązki, wędrujemy po Wrocławiu i przeczuwamy nadchodzące nieszczęście. To też opowieść o trudnej miłości, nadziei na szczęśliwe jutro i poszukiwaniu swojej drogi.

Małgorzata Warda, autorka powieści  „Jak oddech”, „Dziewczynka, która widziała zbyt wiele”

Powieść o rodzinie, po której trudno spodziewać się jakiejkolwiek patologii. Tymczasem autorka w centrum uwagi umieszcza alkoholizm. Poznajemy osoby przeżywające wstyd, poczucie winy i lęki, które ich „układ nerwowy” z trudem wytrzymuje.

W tej historii przejrzą się zapewne tysiące albo i miliony ludzi znających podobne problemy z własnego otoczenia.

Ewa Woydyłło

Agnieszka Gil – wrocławianka z urodzenia i zamiłowania. Odkąd pamięta, opowiada bajki. Zadebiutowała w antologii „Wesołe historie” (2004), publikuje także w lokalnych miesięcznikach. W 2012 roku nakładem Wydawnictwa Nasza Księgarnia ukazała się jej powieść nie tylko dla młodzieży: „Herbata z jaśminem”.

Najłatwiej spotkać ją na blogu „Piszę z Wrocławia” (agnieszkagil.blox.pl) albo w bibliotece, gdzie prowadzi dwutorowy autorski cykl „GILgotki, czyli Agnieszka Gil zaprasza” – tematyczne spotkania dla dzieci z rodzicami, podczas których organizuje zabawy dla  małych czytelników.

Autor: Agnieszka Gil
Format: 135 x 204 mm
Liczba stron: 400
Oprawa: broszurowa
ISBN: 978-83-10-12553-8
Kod kreskowy: 9788310125538
Cena: 34,90
Język oryginału: polski
Wiek: 18+
Gatunek: literatura dla kobiet, proza polska
Seria: Cztery pory roku

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *