PATRONAT SZUFLADY: Turkusowe szale – Remigiusz Mróz

REMIGIUSZ Mróz
Turkusowe szale

Szale_940x150

Redakcja Szuflady serdecznie poleca nasz kolejny patronat. Tym razem to książka o tematyce wojennej „Turkusowe szale”. Podajemy więcej informacji od wydawcy:

Polskie lotnictwo na Zachodzie to nie tylko Dywizjon 303.
Turkusowe szale to powieść sensacyjna, której fabuła opiera się o rzeczywiste wspomnienia, dokumenty oraz wydarzenia związane z 307. Dywizjonem Nocnym Myśliwskim „Lwowskich Puchaczy”.

Polacy patrolują brytyjskie niebo po zmroku, za dnia zmagając się z szeregiem problemów  – aklimatyzacją pośród „herbaciarzy”, przestarzałymi samolotami, brakiem zaufania i… barierami językowymi utrudniającymi podrywanie Brytyjek w rozlicznych pubach. Ich maszyny nazywane są latającymi trumnami, ale mimo to Polacy niczego nie pragną bardziej, niż wzbić się w przestworza i zetrzeć z wrogiem. RAF jednak nie pali się do tego, by dać im szansę. Podczas gdy koledzy strącają niemieckie messerschmitty i dorniery, Lwowskie Puchacze siedzą bezczynnie, zaś ich szeregi topnieją.
Do czasu…

O autorze:

Remigiusz Mróz ukończył z wyróżnieniem studia w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz jest doktorantem na tejże uczelni. W jego dorobku literackim znajdują się cztery wydane powieści i szereg artykułów naukowych z dziedziny prawa. Tworzy prozę różnych gatunków – ponad dwadzieścia dotychczas niepublikowanych pozycji oscyluje wokół historii, sci-fi, polityki, horroru, kryminału i sensacji.

Zdobył uznanie cyklem wojennym Parabellum, przedstawiającym konflikt z punktu widzenia Polaków oraz Niemców.

Więcej na www.remigiuszmroz.pl

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *