PATRONAT SZUFLADY: Targi Książki w Katowicach 21-23 listopada 2014

Zaczytany Śląsk po raz czwarty

IV edycja Targów Książplakat_b2_targi_ksiazki_2014_minki zbliża się dużymi krokami! W dniach 21-23 listopada 2014 r. Hala Widowiskowo-Sportowa „Spodek” zamieni się w raj dla wielbicieli książek i amatorów rękodzielnictwa. Jak co roku wydarzenie to zgromadzi spragnionych żywych spotkań z literaturą, przybywających nie tylko ze Śląska, ale z całej Polski.

Tegoroczne Targi Książki, odbywające się pod patronatem honorowym małżonki prezydenta RP Pani Anny Komorowskiej, organizowane są przez Expo Silesia, Uniwersytet Śląski i Miasto Katowice. Wydarzenie wspierają miasta województwa śląskiego oraz liczne instytucje regionalne i kulturalne, w tym SZUFLADA.

Program wydarzeń jak co roku będzie obfitował w spotkania autorskie, warsztaty, szkolenia i panele dyskusyjne. Miłośnicy kryminałów spotkają się z Marcinem Melonem, autorem pierwszego kryminału napisanego w całości po śląsku, oraz ze Zbigniewem Białasem, autorem „Korzeńca” i „Pudru i pyłu”. Dla nauczycieli przygotowano specjalne szkolenia: warsztaty prowadzone przez Bożenę Formę oraz warsztaty freinetowskie. Natomiast dla bibliotekarzy przygotowano wykład Aleksandry Sidło „Futurystyczna wizja książek, bibliotek i archiwów w świecie Gwiezdnych Wojen George’a Lucasa”. Blogerom książkowym zostaną poświęcone panele dyskusyjne: „Czy na blogach książkowych chcemy czytać tylko o książkach?” oraz „Problem dyskusji na blogach, czyli jak zachęcić czytelników do polemiki w komentarzach?”. Pasjonaci regionu górnośląskiego zostaną zaproszeni do debaty na temat: „Jak pisać o Górnym Śląsku?”.

Ponadto odbędzie się spotkanie z graficzką Justyną Boguś, która opowie o tym, jak projektować projektować okładki książek, a jak ich nie projektować, oraz „W królestwie bajki”, czyli pogram Konrada Bilskiego nawiązujący do różnych bajek. Nie zabraknie wrażeń dla miłośników fantastyki, którzy na targach będą mogli spotkać się m.in. z Jakubem Ćwiekiem, Andrzejem Pilipiukiem i Robertem Wegnerem.

Organizatorzy pamiętają o najmłodszych gościach Targów Książki. W punkcie opieki i na placu zabaw będzie mnustwo konkursów i warsztatów plastycznych i literackich. W programie gry i zabawy ruchowe inspirowane postaciami z książek, czytanie literatury dziecięcej oraz spotkania z gośćmi specjalnymi, m.in. z Bożeną Formą, Tomaszem Szwedem i Grzegorzem Chudym, a także z policjantami i strażakami. Szeroka oferta wydawnictw dziecięcych i młodzieżowych poszerzy literackie zainteresowania młodych czytelników. Rodziców z dziećmi na swoje stoiska zaproszą: Akapit Press, Bajki-grajki, Dreams, Ezop, Małe Jeżyki, Mind&Dream, Nasza Księgarnia oraz Zakamarki.

Więcej informacji na stronie: www.targiksiazki.eu

Informacje dla zwiedzających: http://exposilesia.pl/targiksiazki/2/10/pl/

Program wydarzeń: http://www.exposilesia.pl/targiksiazki/14/0/pl/

Lista wystawców: http://exposilesia.pl/targiksiazki/16/0/pl/

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *