PATRONAT SZUFLADY: „Ratownicy czasu tom 2. Nad wodami Nilu” – Justyna Drzewicka

Dwoje zwykłych nastolatków, jeden niezwykły kot i nieprzeciętna przygoda, tym razem w starożytnym Egipcie!

Drugi tom cyklu RATOWNICY CZASU, w którym bohaterowie przenoszą się do starożytnego Egiptu.

Pełna humoru i subtelnie podanej wiedzy historycznej opowieść o podróży w czasie.

Książkę wzbogacają humorystyczne, komiksowe rysunki autorstwa Jędrzeja Łanieckiego oraz atrakcyjnie wyróżnione przypisy z mnóstwem ciekawostek i interesujących faktów ze starożytnego Egiptu.

Próba odstawienia Giulii do XV wieku nie powiodła się. Chronoorganizer wykrył zakłócenia, które uniemożliwiają podróż w przeszłość gdziekolwiek indziej niż do Egiptu z czasów Kleopatry. Zabrawszy ze sobą nieprzytomną Włoszkę, Sara, Daniel i Mutek wyruszają w drogę z nadzieją, że ze starożytności uda im się dotrzeć do roku 1496. Wskutek zawalenia się tunelu czasowego trafiają do Egiptu, ale dwadzieścia sześć wieków za wcześnie.

Pozbawieni azylu, muszą szukać pomocy u miejscowych. Omyłkowo zostają wzięci za orszak ślubny i trafiają na dwór lokalnego dostojnika, gdzie tajemniczy prześladowca dybie na ich życie. Wśród podejrzanych jest kapłan Imhotep. Nie wrócą do domu, dopóki nie odkryją tożsamości złoczyńcy.

Justyna Drzewicka – zadebiutowała młodzieżowym cyklem fantasy „Niepowszedni”, wyróżnionym w swych kategoriach m.in. nominacją w plebiscycie Książka Roku 2016 Lubimy czytać.pl oraz tytułem Najlepszej Książki Roku przyznanym przez jury portalu Granice.pl. Tworząc fantastykę, od lat poświęca się jej również jako zagorzała czytelniczka. Z wykształcenia jest filologiem polskim. Uzyskała też dyplom MBA i ukończyła na Uniwersytecie Warszawskim studia poświęcone literaturze dla dzieci i młodzieży. Należy do IBBY Sekcja Polska.

Ma dwa bardzo niesforne koty i jednego poczciwego psa. Cała trójka hasa na kartach jej książek.

NAGRODY:

Nagroda KSIĄŻKA ROKU 2019
w kategorii Dla młodzieży w plebiscycie Granice.pl

Nagroda NAJLEPSZA KSIAŻKA NA ZIMĘ
w kategorii Dla młodzieży w plebiscycie Granice.pl

Wyróżnienie w konkursie ŚWIAT PRZYJAZNY DZIECIOM organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka

Tytuł: „Ratownicy czasu tom 2. Nad wodami Nilu”

Autor: Justyna Drzewicka

Wydawnictwo: Jaguar

Liczba stron: 352 strony

Data premiery: 25 marca

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *