PATRONAT SZUFLADY: Pyrkon 2014: Fantastyczna Przestrzeń literacka

Festiwal Fantastyki Pyrkon 2014 organizowany przez Klub Fantastyki „Druga Era” odbędzie się w dniach 21-23 marca na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. To największa impreza poświęcona fanom fantastyki i popkultury w Polsce. Nie zabraknie podczas niej atrakcji dla fanów literatury.

banner 200x300 bJuż po raz czternasty za sprawą Festiwalu Fantastyki Pyrkon stolica Wielkopolski stanie się Fantastyczną Przestrzenią, w której nie może zabraknąć fanów tego rodzaju literatury. Wydarzenie będzie trwało od 21 do 23 marca na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Jego głównym zadaniem jest propagowanie fantastyki oraz popkultury pod każdą postacią: filmów, seriali, gier oraz książek. Jednak to blok literacki jest niezmiennie największym na Pyrkonie.

Swoją obecność na Pyrkonie 2014 zapowiedzieli już Sandy Petersen, amerykański twórca gier planszowych oraz komputerowych, Tad Williams, amerykański pisarz znany z serii „Pamięć, Smutek i Cierń” oraz „Inny świat”, a także Olga Gromyko – autorka znana z serii książek o wiedźmach. Nie zabraknie również pisarzy z polskiego podwórka. Na Festiwalu pojawią się między innymi:  Anna Kańtoch, Łukasz Orbitowski, Ewa Białołęcka, Maja Lidia Kossakowska, Jakub Ćwiek i Aneta Jadowska. Lista gości cały czas jest aktualizowana.

Pyrkon będzie trwał nieprzerwanie od piątku do niedzieli i odbywać się będzie w siedmiu pawilonach MTP.  Organizatorzy zapewniają uczestnikom całodobową zabawę, która jest podzielona na kilkanaście bloków programowych, między innymi blok filmowy, literacki, gier elektronicznych, czy też blok naukowy. Nie zabraknie również koncertów, pokazów walk rycerskich i warsztatów tańca.

Organizatorzy wraz ze sklepem Q-Workshop przygotowali dla pierwszych 15 tysięcy osób, które przybędą na Pyrkon, dodatkową atrakcję. Każda z nich otrzyma specjalnie na festiwal wyprodukowaną kostkę sześciościenną.

Koszt wejściówki na cały Pyrkon wynosi 50 złotych. Cena akredytacji na piątek to 20 złotych, na sobotę – 30 złotych, natomiast na niedzielę – 15 złotych. Dzieci do 6 roku życia wejdą na teren imprezy za darmo, a 12-latkom przysługuje 50% zniżki na akredytację jednodniową. W cenie wejściówki znajduje się darmowy nocleg na terenie szkoły bądź hali na terenie Targów.

Pyrkon co roku cieszy się coraz większą popularnością. Rok temu w festiwalu uczestniczyło 12 300 fanów fantastyki. Do tej pory gośćmi wydarzenia byli między innymi: Ian McDonald, Graham Masterton, John Wick, Grzegorz Rosiński, Adrian Tchaikovsky, Jarosław Grzędowicz, Jacek Dukaj, Anna Kańtoch i wielu innych polskich oraz zagranicznych twórców fantastyki.

Więcej informacji znaleźć można na stronie internetowej: www.pyrkon.pl

http://www.youtube.com/watch?v=De7qHw8ZStg
http://www.youtube.com/watch?v=hfl7Pvx-c4s

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *