PATRONAT SZUFLADY: Nikifor. Krynica oczami Nikifora.

Drodzy czytelnicy,

Zapraszamy Was do zapoznania się z naszym kolejnym patronatem. Tym razem jest to komiks Wydawnictwa Ważka pt. „Nikifor. Krynica oczami Nikifora”. Jak widzicie u nas jesień nie tylko obfituje mnogością złotych liści i kasztanów, ale także patronatów. 🙂

Poniżej przeczytacie więcej na temat polecanego komiksu.

Daniel Gutowski z Dominikiem Szcześniakiem tworzą impresję na temat postaci Epifaniusza Drowniaka znanego wszystkim jako Nikifor Krynicki. Album powstał we współpracy Ważki oraz Urzędu Miasta i Gminy Krynica Zdrój.

Wbrew pozorom, nie jest to komiks, którego adresatami są tylko mieszkańcy Krynicy Zdroju. Nietypowe podejście do tematu przez autorów. Poetyckość oraz poczucie humoru. Grafika oraz zmierzenie się ze stereotypami…Ten komiks wyznacza nowe standardy dla mnożących się ostatnio publikacji na zamówienie.

Scenariusz: Dominik Szcześniak

rysunki: Daniel Gutowski

format: B5

oprawa: miękka szyta

papier: kreda

ilość stron: 32

premiera: 30 listopada 2012

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *