PATRONAT SZUFLADY: Mariette Lindstein – Sekta z Wyspy Mgieł

SZWEDZKI BESTSELLER
FENOMEN NA SKALĘ MILLENNIUM

Powieść inspirowana prawdziwymi wydarzeniami.

Mariette Lindstein, której udało się uciec z zamkniętego przed światem ruchu scjentologicznego, budzi namysł i grozę, pisząc o niebezpieczeństwach uwikłania w sektę.

Sekta z Wyspy Mgiel-okl. wst. III-2000

Sofia Bauman właśnie skończyła studia i skomplikowany związek z chłopakiem, kiedy trafia na wykład newage’owego ruchu o nazwie ViaTerra. Od razu ulega fascynacji jego nauką i osobą charyzmatycznego przywódcy Franza Oswalda, młodego, przystojnego, kulturalnego mężczyzny. Oswald głosi, że stres, zatruta żywność, brak równowagi niszczą ludzkość, a on znalazł na to receptę. Ruch ma swoją siedzibę główną na wyspie u zachodniego wybrzeży Szwecji.

Niepewna tego, co chce zrobić ze swoim życiem, oczarowana Oswaldem, Sofia przyjmuje jego ofertę pracy i zostaje na wyspie. Jednak kiedy kończy się lato, a okolicę spowija gęsta jesienna mgła, zaczyna się zastanawiać, czy nie została wciągnięta w sektę. Im więcej odkrywa, tym bardziej żałuje swojej decyzji, ale Oswald sprawuje rządy żelazną ręką, a posiadłość na wyspie otacza ogrodzenie pod wysokim napięciem. Droga powrotna do normalnego życia zmienia się w koszmar. Bo nikt nigdy nie opuścił ViaTerra.

MROŻĄCY KREW W ŻYŁACH THRILLER

Mariette Lindstein urodziła się i dorastała w szwedzkim Halmstad. Kończąc szkołę średnią, planowała karierę dziennikarską. Te marzenia ulotniły się z chwilą, gdy w wieku 19 lat trafiła do Kościoła scjentologicznego. Szybko w nim awansowała, docierając do najwyższych stopni hierachii i pracy w siedzibie głównej pod Los Angeles. Zdołała stamtąd uciec w 2004 roku, w dramatycznych okolicznościach.

Mariette Lindstein - BIO

Przez 25 lat Mariette Lindstein nie mogła pisać. Teraz, wyzwoliwszy się spod władzy scjentologów, buntuje się przeciwko zakazom i głośno mówi o swoich doświadczeniach. Do wyjawienia prawdy na temat nadużyć, których była ofiarą, namówił ją amerykański pisarz Lawrence Wright, laureat Nagrody Pulitzera. Tak narodził się pomysł napisania cyklu thrillerów.

Sekta z Wyspy Mgieł to jej debiutancka powieść i pierwsza część elektryzującej trylogii o sekcie ViaTerra.

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *