PATRONAT SZUFLADY – „Labirynt ognia” Ricka Riordana

labirynt ognia„Labirynt ognia”. Tom III serii „Apollo i boskie próby” Ricka Riordana

Wspaniały bóg Apollo strącony przez Zeusa za karę na ziemię jest teraz nieporadnym nastolatkiem Lesterem Papadopoulosem. Aby odzyskać należne miejsce na Olimpie, Lester musi przywrócić do życia pięć Wyroczni, które zamilkły. W dodatku staje do tego niemożliwego wyczynu pozbawiony boskich mocy i związany obowiązkiem posłuszeństwa wobec wprowadzającej go nieustannie w zakłopotanie młodocianej córką Demeter imieniem Meg. Wielkie dzięki, tato.

Z pomocą przyjaciół półbogów Lester zdołał przetrwać dwie próby: pierwszą w Obozie Herosów i drugą w Indianapolis, gdzie Meg otrzymała Mroczną Przepowiednię. Słowa, które wypowiedziała, siedząc na Tronie Pamięci, ujawniły, że złowrogi triumwirat rzymskich cesarzy planuje atak na Obóz Jupiter. Podczas gdy Leo leci na Festusie, aby ostrzec rzymski obóz, Lester i Meg muszą przedostać się przez Labirynt, by odnaleźć trzeciego cesarza – oraz Wyrocznię, która mówi zagadkami – gdzieś na południowym zachodzie Ameryki. W tej ponurej przepowiedni jest iskra nadziei: „Kopyta przewodnikiem będą w drogi trudach” – bohaterom będzie towarzyszył satyr, a Meg wie, do kogo zwrócić się o pomoc…

Data premiery: 20.06.2018

About the author
Aldona Kobus
(ur. 1988) – absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, doktorka literaturoznawstwa. Autorka "Fandomu. Fanowskich modeli odbioru" (2018) i szeregu analiz poświęconych popkulturze. Prowadzi badania z zakresu kultury popularnej i fan studies. Entuzjastka, autorka i tłumaczka fanfiction.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *