PATRONAT SZUFLADY: „Królowa Niczego”: Holly Black

Kontynuacja bestsellerowych powieści Okrutny książę i Zły król, zwieńczenie trylogii.

Holly Black to autorka #1 na listach bestsellerów New York Timesa. Ponad 10 milionów sprzedanych książek w 35 krajach. Ponad 20 tysięcy sprzedanych egzemplarzy serii w ciągu roku w Polsce.

Magiczny i niebezpieczny świat elfów, pełen tajemnic, intryg i skrywanych namiętności.

Jude powraca do świata Fearie. Musi zmierzyć się z Cardanem, którego wciąż kocha, pomimo jego zdrady. Kiedy po raz pierwszy ujawnia się mroczna klątwa, Jude musi stać się pierwszą śmiertelną Królową Wróżek i odkryć, jak przełamać czar – lub zaryzykować zachwianie równowagi całego świata wróżek.

Jude nudzi się na wygnaniu. Dla zabicia czasu i dla pieniędzy przyjmuje delikatne zlecenia. Ktoś pożera elfy przebywające w krainie ludzi i należałoby położyć temu kres? Oto zadanie w sam raz dla Jude!

Niezbyt mile widzianym urozmaiceniem codzienności są odwiedziny Taryn. Bliźniaczka domaga się od Jude szczególnej przysługi: wygnanka z królestwa elfów ma narazić się na hańbiącą śmierć, byle ocalić siostrę przed konsekwencjami pewnego krwawego nietaktu.

Jude ma jednak swoje powody, żeby się zgodzić. Przecież to wyborny pretekst, żeby nieco zamącić w bajecznym Elysium.

Wie, że czeka ją konfrontacja z Cardanem.

 

Jude jest śmiertelnie niebezpieczną przeciwniczką dla swoich wrogów, ale czy dość potężną, by pokonać magię? Czy zwykła śmiertelniczka przemocą lub przemyślnością zdoła przełamać klątwę?

Jude jak mało kto umie się narazić dumnym elfom, jednak posiada też szczególną zdolność zjednywania sobie niezwykłych, cennych sprzymierzeńców. Dzięki ich wsparciu i własnym dobrym pomysłom staje przed ostatecznym wyborem, ale wtedy już nikt jej nie może jej pomóc. Tam, gdzie zawodzi nawet Mateczka Szpik, Jude musi sama znaleźć rozwiązanie zagadki tkwiącej w mrocznej przepowiedni.

Stawką jest przetrwanie królestwa, los Jude i przyszłość elfowego dziecka, które jest następcą tronu.

 

Holly Black zabrała mnie do miejsca, które najbardziej lubię – świata magii, przygód i intryg. Pokazała, że piękno nie zawsze idzie w parze z dobrem, a z pozoru przeciętny bohater może być nietuzinkowy, charyzmatyczny i z sukcesem osiągać postawione sobie cele. Powieść „połknięta” w jeden wieczór – nie mogłam (a tak naprawdę nie chciałam) się od niej oderwać. Według mnie jest to „must have” wszystkich fanów młodzieżowej fantastyki. – Paulina Cieślak, Secretum.pl

Holly Black dowiodła, że zna young adult od podszewki i umiejętnie gra na schematach gatunku. – Szuflada.net

Historia tak oryginalna i nietuzinkowa, że jej dalszego ciągu absolutnie nie da się przewidzieć.

Jestem zachwycona magicznym i niebezpiecznym światem elfów, oczarował mnie klimat tajemnic, intryg i skrywanych namiętności.

Jeśli szukacie książki barwnej i zachwycającej, bajkowej i mrocznej zarazem, zaskakującej i wciągającej od pierwszej strony, to oficjalnie możecie przestać – właśnie ją znaleźliście. – zazyjkultury.pl

Nowa seria Holly Black to magiczny spektakl, w którym można oglądać przemianę bohaterów. Jej kreacja świata elfów to jedna z najlepszych historii z udziałem tych nieśmiertelnych istot. – zakladkadoprzyszlosci.blogspot.com

Czy ja właśnie przeczytałam jedną z najlepszych książek tego roku? Prawdopodobnie. – slowamiksiazek.blogspot.com

Razem z Jude przeniosłam się do elfickiej krainy i z chęcią zostałabym tam dłużej. Ta seria to gratka dla fanów fantastyki młodzieżowej, szukających ciekawych postaci i oryginalnie przedstawionego świata.

Holly Black mnie zaskoczyła, co zdarza się coraz rzadziej w tego rodzaju literaturze, dlatego z wielką niecierpliwością czekam na część trzecią. Sądzę, że możemy się w niej spodziewać wielu zwrotów akcji! – Lubimyczytac.pl, oficjalna recenzja

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *