Patronat Szuflady: konkursy literackie blogu Prozaicy

Drodzy czytelnicy.

Tym razem Szuflada postanowiła wesprzeć młodych twórców. Z tego powodu objęliśmy patronatem dwa konkursy organizowane przez blog literacki Prozaicy.

Pierwszy z nich to „Piszę, bo lubię, czyli 12/12„. A oto co na jego temat pisze jedna z twórczyń bloga Anna Michalska:

„Akcja literacka „Piszę, bo lubię, czyli 12/12” jest pierwszą tak długoterminową zabawą organizowaną na Prozaikach. Niemniej jednak, mam nadzieję, że jak najwięcej z Was weźmie w niej udział.

Samą istotą tej akcji jest poćwiczenie pisania – jakżeby inaczej. Mam nadzieję, że dzięki temu będziecie pisać systematycznie, że wejdzie Wam w nawyk naskrobanie czegoś raz na jakiś czas.

Wyzwanie jest przeznaczone dla każdego. Zgodnie z nazwą – dla każdego, kto pisze, bo lubi, a nie dlatego, że musi. Nie trzeba pisać pięknie, nie trzeba nie robić błędów. Wystarczy, że będziecie z przyjemnością tworzyć, bo o to tutaj chodzi.

Zasady są naprawdę bardzo proste. Należy raz na miesiąc napisać tekst. Nie stawiam żadnych wymogów dotyczących objętości, formy (byleby była to proza!) czy tematyki; nie ma żadnych słów-kluczy czy haseł. Możecie opisać dosłownie wszystko, jeśli tylko będziecie mieli na to ochotę. Dla tych najwytrwalszych na pewno będzie jakaś nagroda.”

Drugi konkurs jest związany z fantastyką i baśniami braci Grimm, a nosi tytuł: „Dawno, dawno temu„.

Oto kilka słów od organizatorów:

„Kto z Was nie lubi bajek, kto z Was nigdy ich nie czytał – niech natychmiast wyjdzie z sali. Tym razem konkurs przeznaczony jest zdecydowanie dla zakochanych w baśniach i nieprawdopodobnych historiach o wróżkach.

Serdecznie zapraszam Was do podróży po nigdy niezapomnianym świecie walki dobra ze złem, po świecie, gdzie pocałunek prawdziwej miłości łamał każdą klątwę. Po świecie braci Grimm. Po naszym świecie. Kolejny konkurs na Prozaikach jest – jak mi się wydaje – stosunkowo prosty, bo też temat jest wdzięczny. Dla tych o otwartych sercach i umysłach będzie to wyjątkowo łatwe pisanie. Mam nadzieję, że dzięki Dawno, dawno temu przypomnicie sobie wszystkie te wspaniałe baśnie, przypomnicie sobie, jak bardzo je kochaliście.

O co chodzi? Chodzi o napisanie własnej baśni, bajki* albo opowiadania fantasy.”

Szuflada zaprasza do wspólnej zabawy. Początek Nowego Roku to świetny moment na szlifowanie stylu i pisanie! 🙂

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *