Patronat Szuflady: Festiwal Książki w Opolu 2016.

Drodzy czytelnicy,

Szuflada z dumą prezentuje najnowszy patronat nad Festiwalem Książki w Opolu.

Festiwal Książki Opole 2016 to nie tylko spotkania autorskie, ale również targi książki, warsztaty, wystawy i koncerty.

Podczas targów książki będziemy mogli kupić książki po okazyjnych cenach największych Wydawnictw.

Targi trwać będą piątek 10 – 18 oraz w sobotę 10 – 19:30 w Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera.

Sprawdź, jak dobrze radzisz sobie z polską ortografią! Weź udział w Wielkim Opolskim Dyktandzie, zorganizowanym w ramach Festiwalu Książki Opole 2016. Dyktando odbędzie się w festiwalową sobotę – 18 czerwca o godzinie
12:00 w Sali Koncertowej Filharmonii Opolskiej.

Tekst dyktanda będzie nawiązywał do festiwalu. Będzie zawierał kontekst Opola, Opolszczyzny i oczywiście czytania. Nad kwestią merytoryczną projektu czuwa Pani dr hab. Marzena Makuchowska z Instytutu Polonistyki i Kulturoznawstwa; językoznawca; wieloletni nauczyciel akademicki, lektorka języka polskiego jako obcego oraz współautorka podręcznika gramatyki języka polskiego dla cudzoziemców.

Osoba, która napisze tekst dyktanda bezbłędnie lub popełni najmniejszą liczbę błędów ortograficznych i interpunkcyjnych, otrzyma tytuł Opolskiego Mistrza Ortografii.

Aby wziąć udział w dyktandzie, należy wypełnić formularz dostępny na stronie www.festiwalksiazki.pl. Zapisy trwają od 30 maja do 10 czerwca. Po wypełnieniu formularza uczestnik otrzymuje potwierdzenie rejestracji ze specjalnie wygenerowanym kodem, który należy zabrać ze sobą na dyktando.

Więcej szczegółów i regulamin konkursu dostępne na stronie www.festiwalksiazki.pl

ulotka1

ulotka2

13268241_513474428858508_9200786381695345657_o

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *