PATRONAT SZUFLADY: DNI FANTASTYKI 2014

Drodzy czytelnicy,

Z przyjemnością prezentujemy nasz kolejny patronat tym razem nad imprezą fantastyczną- Dni Fantastyki 2014 we Wrocławiu.

Grafika-DF_2014.jpgDni Fantastyki (DeeFy) to obecnie największa i jedyna organizowana nieprzerwanie od tylu lat impreza z branży fantastycznej na Dolnym Śląsku oraz jedno z najważniejszych tego typu wydarzeń w Polsce. Corocznie gromadzi ok. 1500-2000 miłośników fantastyki – nie tylko Wrocławian, ale również fanów przyjeżdżających do nas z różnych części kraju. Pierwsza edycja Dni Fantastyki odbyła się jeszcze w erze przedfejsbukowej, w 2004 roku. Od tamtego czasu podczas kolejnych 9 edycji odwiedziło nas kilkuset gości: pisarzy, redakcji, rysowników, twórców gier, aktorów, reżyserów, artystów z Polski, Europy i USA.

DeeFy to trzydniowe święto fanów fantastyki i właśnie przede wszystkim dla Was robimy tą imprezę – dla ludzi wbitych w fantastykę, czytających książki fantastyczne, komiksy, oglądających fantastyczne filmy i seriale, uwielbiających grać w planszówki, na konsolach, w erpegi, larpy, kreatywnych i otwartych z nieograniczoną wyobraźnią.

Jeżeli nie jesteś fanem fantastyki, również możesz przyjechać na DeeFy i przekonać się na własnej skórze o co w tej fantastyce tak naprawdę chodzi, tym bardziej, że w programie znajdziecie sporo punktów z obszarów około fantastycznych.

W tym roku przygotujemy dla Was program wypełniający szczelnie całe trzy dni konwentu (ponad 300 godzin programu). Leitmotivem X Dni Fantastyki będzie tematyka steam oraz cyber punkowa, wokół której koncentrują się DeeFowe konkursy (literatura, komiks, rpg, cosplay), jak i wiele punktów w pozostałych blokach programowych. Przygotujemy dla Was 10 bloków programowych (szczegóły znajdziecie w zakładce – program). Na szczególną uwagę zasługuje nowy Blok – Gra o Tron, w ramach którego odbędzie się ogólnopolski zlot fanów Gry o Tron.

KONKURSY PRZY DNIACH FANTASTYKI

krysztalowy_smokPonadto organizatorzy festiwalu przypominają o zbliżających się terminach składania prac na konkurs Kryształowych Smoków.

Dla kategorii komiks, gdzie główną nagrodą jest 500 zł terminem jest 1 czerwca 2014 roku. Scenariusze sesji gry fabularnej gdzie nagrodą są darmowe wejściówki oraz 200 zł dla zwycięzcy, można będzie wysyłać do 12 czerwca. Z kolei w trzeciej kategorii, dotyczącej opowiadania z motywem przewodnim „miłość w odcieniach steampunk” profesjonaliści mogą liczyć na 500 zł głównej nagrody, zaś debiutanci na 300 zł. Ostateczny termin składania prac to również 1 czerwca.

WIĘCEJ INFORMACJI O KONKURSACH ORAZ REGULAMINY znajdziecie w tym linku:

http://www.dnifantastyki.pl/2014/index.php?go=konkursy

 

 

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *