Ostrożnie z marzeniami – Maja Kotarska

W ciągu całego życia ludzie często wpadają w przeróżne kłopoty. Można powiedzieć nawet, że za każdym rogiem czeka na nich jakiś problem. Są to sprawy większe i mniejsze, ale wszystkie sprawiają, że ludzie bywają zmartwieni. Na jeden z takich kłopotów trafiła Agnieszka, bohaterka książki „Ostrożnie z marzeniami” autorstwa Mai Kotarskiej. A wszystko zaczęło się tak niewinnie…

… od przejęcia spadku po nieżyjącym wujku. Agnieszka myślała, że ładny domek z ogródkiem zapowiada bardzo szczęśliwe życie. Jednak zmieniła zdanie, gdy porzucił ją narzeczony, a sąsiadką i jednocześnie współlokatorką domu okazała się być kobieta, dążącą  po trupach do celu, jakim było uprzykrzanie Agnieszce życia. Sabina Boszko miała swoje powody, by nienawidzić nowej współlokatorki. Życie Agnieszki jeszcze bardziej się skomplikowało, kiedy weszła na ścieżkę bandytów, którzy nie chcą dać jej spokoju.

Książka przedstawia dość znany wszystkim schemat powieści obyczajowych. Jednak autorka językiem odwraca uwagę czytelnika od niedoskonałości fabuły. Książka bowiem została napisana w sposób łatwy, przyjemny. Kotarska opisała wiele śmiesznych sytuacji, które sprawiają, że od czasu do czasu czytelnik uśmiecha się nad kartkami powieści. Zaletą jest także wartka akcja, która sprawia, że powieść, czyta się bardzo szybko, a historia w niej opisana naprawdę wciąga.

Główne bohaterki książki to Agnieszka oraz Sabina, które jednocześnie są największymi wrogami. Pierwsza z nich to sympatyczna postać, która od razu zapada w pamięć. Druga natomiast to bohaterka, która chciała, mówiąc wprost, wyrzucić współlokatorkę z domu. Zawsze spokojną i opanowaną Agnieszkę Sabina potrafiła doprowadzić do granic cierpliwości. Mimo że jako czytelniczka powinnam jej nie lubić, przyznam, że jest ona jedną z najmocniejszych stron książki. Jest to starsza pani, która potrafi rozbawić do łez, a jej pomysły są naprawdę niestworzone. W połączeniu obie bohaterki wypadają świetnie.

„Ostrożnie z marzeniami” łączy w sobie zarówno powieść obyczajową, jak również kryminalną. Książka ta opowiada historię życia Agnieszki, która natrafia na przeciwności losu, wśród których znajdują się także niebezpieczni bandyci. Autorka świetnie potrafi odnaleźć się w opisie normalnego życia Agnieszki i w sytuacjach grozy.

Książka stawia przed nami pytanie: czy marzenia są nam potrzebne? Na przykładzie Agnieszki możemy spostrzec, że marzenia często są przeciwko nam. Bohaterka marzyła o szczęśliwym życiu, a dostała dom z niemiłą lokatorką. Każdy sam powinien odpowiedzieć na to pytanie. Książka zmusza do refleksji i uświadamia, że nie zawsze wszystko układa się po naszej myśli.

Podsumowując, „Ostrożnie z marzeniami” to książka, z którą można miło spędzić czas. Polecam ją tym, którzy chcą przeczytać mało wymagającą, wciągającą książkę, która pozwala oderwać się od rzeczywistości.

 

Anna Masajada
Ocena: 4/5

Tytuł: Ostrożnie z marzeniami

Autor: Maja Kotarska

Liczba stron: 304

Data wydania: lipiec 2012

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *