Oczarowanie. Życie Audrey Hepburn – Daniel Spoto

oczarowanieAudrey Hepburn. Znana na całym świecie aktorka, modelka i działaczka humanitarna. Zdobywczyni Oscara w 1954 roku dla najlepszej bohaterki pierwszoplanowej w filmie „Rzymskie wakacje”. Jest synonimem stylu i elegancji. Kochana i uwielbiana przez wielbicieli kina. Znana z tego, że swojego życia prywatnego nie chciała przenosić na strony gazet. Donald Spoto, autor książki „Oczarowanie. Życie Audrey Hepburn” postanawia wejść w intymny świat aktorki i odszukać w nim to, co najbardziej chciała ukryć.

Osoba, która odniosła tak wielki sukces, której postać jest rozpoznawana na całym świecie, nie miała łatwego życia. Okres dzieciństwa nie należał do najszczęśliwszych w jej życiu. Kłótnie między rodzicami, a w końcu ich rozwód, wojna trwająca w Holandii, lata nauki baletu w Londynie – to wszystko miało ogromne znaczenie i ukształtowało dalsze życie Audrey. Osoby, które ją znały mówią, że była kobietą o niezwykłej osobowości. Teraz Ty, drogi Czytelniku, możesz ją poznać dzięki książce Donalda Spoto.

Autor książki napisał rzetelną biografię, opartą na wypowiedziach osób, które osobiście znały Audrey. Książka przepełniona jest licznymi, szczegółowymi opisami zdarzeń z życia aktorki. Mimo że są one naprawdę ciekawe, przeczytanie tej książki szło mi dość opornie. Autor zbyt długo opisuje niektóre momenty, co bywa naprawdę męczące. Po prostu chce się odłożyć książkę i nie czytać dalej. Myślę, że tę biografię można by było lepiej napisać, a wtedy Czytelnik pochłaniałby każdą informację w zastraszającym tempie. Autor posługuje się zrozumiałym i dosyć prostym językiem, jednak nawet to nie uratuje tych przydługich i nudnawych momentów.

Z książki „Oczarowanie. Życie Audrey Hepburn” można się naprawdę wiele dowiedzieć o życiu aktorki. Poznać ją taką, jaką była w rzeczywistości. Nie tylko jako aktorkę, ale także żonę, córkę czy matkę. Audrey to osoba, której można czasami współczuć, niekiedy zazdrościć, ale to także osoba, którą można pokochać. Za to, że była życzliwa, miła, dobra. Za to, że tak dużo zmieniła w światowym kinie. Za to, że bez niej nie byłoby tylu wspaniałych filmów. Obraz Audrey w książce „Oczarowanie” to nie zawsze obraz radosny i wesoły. Czasami jest on bardzo smutny, pełen goryczy. Warto jednak samemu go zobaczyć. Obraz postaci, którą kocha cały świat.

Książkę „Oczarowanie” polecam tym, którzy nie znają jeszcze Audrey i chcą to zmienić. Dzięki tej powieści będą mogli dokładnie przyjrzeć się jej życiu i samemu zdecydować, czy również będą ją uwielbiać jak miliony innych ludzi. Biografia Donalda Spoto może spodobać się również tym, którzy pokochali już Audrey. Będą mogli poznać dokładny życiorys aktorki znanej i uwielbianej na całym świecie. Nie daj się dłużej zapraszać. Poznaj Audrey!

Anna Masajada
Ocena: 5/5

Tytuł: „Oczarowanie. Życie Audrey Hepburn”

Autor: Daniel Spoto

Liczba stron: 265

Data wydania: październik 2008

Wydawnictwo: Dolnośląskie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *