Nowatorski projekt Autostopy

Drodzy czytelnicy!

Szuflada serdecznie poleca nowatorski projekt literacki Wykup Słowo.

Projekt ten skutkował wydaniem antologii dziesięciu opowiadań o wolności pt. „Autostop(y). Wspierała go min. Katarzyna Bonda, a Magdalena Kostrzewska z „Maszyny do Pisania” napisała  blurba:

„Trudno jest narzucone słowa, frazy wkomponować w opowiadania i nie polec, tworząc jeden z najtrudniejszych gatunków prozatorskich. Autorkom, biorącym udział w projekcie „Wykup słowo”, udało się to znakomicie. Autostop(y) czyta się z przyjemnością, a każde opowiadanie to osobisty obraz poszukiwania lub zdobycia się na odwagę bycia wolnym.” Natomiast Anna Marchewka, literaturoznawczyni, krytyczka literacka pisze tak: „„Autostop(y)” to taki udany samograj. Kup, człowieku, słowo, a sprawisz, że inni ludzie opowiedzą ci za ich pomocą historie – takie trochę straszne, trochę śmieszne, ale przede wszystkim wypuszczające się daleko i nieoczywiście. Cudzymi rękoma zafundujesz sobie przygody w nowych, świeżych jak bułeczki światach. „Małe, a dobre”, dołożyłabym tej antologii podtytuł. Bierz i czytaj, non-stop i na wyrywki.”

WYKUP SŁOWO to eksperymentalny projekt literacki polegający, w szerokim rozumieniu, na sprzedawaniu słów, imion, fraz oraz bohaterów, które autorki wykorzystały w książce Autostop(y) – dziesięć opowiadań o wolności. Pieniądze na publikację książki zostały zebrane dzięki crowdfundingowi. Dlaczego Autostop(y)? Autostop to wolność. To swoboda, ale też przygoda i ryzyko. To liczenie na łut szczęścia i przypadek. To spotykanie ludzi. To rozmowy z nieznajomymi. Stopy nie są tak oczywiste jak dłonie, są wyjątkowo kobiece, choć nie zawsze piękne i delikatne, ale zawsze nasze, osobiste. Autostop(y) to podróż w głąb siebie, to dialog z czytelnikiem, to gra podszyta podnieceniem. To wyzwanie. Projekt powstał na platformie Polak Potrafi – http://polakpotrafi.pl/projekt/wykup-slowo?utm_source=projects

W Interencie znajdziecie również bloga, poświęconego projektowi i książce http://autostopy.com/ , gdzie autorki piszą o tym co się wokół nich dzieje, o nich samych oraz o ich przemyśleniach. W gronie „Autostopowiczek” znalazła się min. Magdalena Niziołek Kierecka, laureatka X Międzynarodowego Festiwalu Opowiadań. Wśród wyróżnionych opowiadań, które także znajdziecie w antologii NOWE MARZY, znalazła się także praca pomysłodawczyni projektu – Katji Tomczyk.

Oficjalny fanpage „Autostopów”: https://www.facebook.com/autostopy

oklaka

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *