Nie ma się co obrażać. Nowa polska ilustracja – Patryk Mogilnicki

large_MOGILNICKI-Nie-ma-sie-co-obrazac-300-FRONTNie ma się co obrażać. Nowa polska ilustracja” Patryka Mogilnickiego to książka godna polecenia nie tylko tym, którzy profesjonalnie zajmują się ilustracją, ale także nawet najmniej zainteresowanym tematyką.

Publikacja przede wszystkim cieszy oko. Zawiera mnóstwo współczesnych ilustracji z opisami. Znajdziemy tu wspaniałe portrety, komiksy, ilustracje prasowe oraz minimalistyczne szkice. Wszystkie są pracami artystów i artystek, których Patryk Mogilnicki zaprosił do stworzenia pozycji wydawniczej. Zatem zapoznajemy się z wypowiedziami „najciekawszych, […], oryginalnych twórców rodzimej ilustracji, funkcjonujących TU i TERAZ, ilustratorów o charakterystycznym, wyrobionym stylu, którzy – niezależnie od tego, czy pracują na zlecenie, czy na własną rękę – pozostają rozpoznawalni.” (s.7, wstęp)

Czytelnik zapoznaje się z pracami dwadzieściorga dwojga młodych twórców. Każdy z nich opowiada o sobie: skąd jest, kiedy się urodził oraz jaka była jego droga poszukiwań konkretnego stylu. Wszystkie wypowiedzi poparte są kilkoma ilustracjami (moim skromnym zdaniem – każda z nich jest rewelacyjna). Warto poczytać i pooglądać, ponieważ informacje zawarte w książce oraz wybrane, konkretne obrazy utwierdzają polskiego czytelnika w fakcie, że potrafimy tworzyć rzeczy na naprawdę najwyższym poziomie. Zaryzykowałabym opinię, że niektóre prace mogłyby walczyć o laury na światowych konkursach.

Jednym słowem – polecam.

Tytuł: „Nie ma się co obrażać. Nowa polska ilustracja”

Autor: Patryk Mogilnicki

Wydawnictwo: Karakter

Premiera: 24 sierpnia 2017

About the author
Ula Orlińska-Frymus
doktorantka US, ukonczyła szkołę dla emigrantów w Izraelu oraz podyplomowe studium nauki o Holokauście na UW, autorka reportaży z Izraela i Japonii, zakochana w Harukim Murakamim, sushi i komiksach Rutu Modan. A przede wszystkim - mama Franka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *