Nagroda Identitias – informacja prasowa

Drodzy czytelnicy!

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z informacją na temat Nagrody Identitias.

Fundacja Identitas ma przyjemność poinformować, iż 11 lipca rozpocznie rejestrację zgłoszeń do tegorocznej Nagrody Identitas. Przyjmowanie zgłoszeń trwać będzie do 14 października 2016 roku (o terminowym zgłoszeniu decyduje data stempla pocztowego).

Począwszy od roku 2014 Nagroda Identitas przyznawana jest corocznie, w ostatnim kwartale danego roku, najlepszej książce poprzedniego roku (regulamin dostępny na www.identitas.pl).

Nagroda może być przyznana jedynie książce, której pierwsza publikacja nastąpiła między 1 stycznia  roku kalendarzowego poprzedzającego rok przyznania Nagrody oraz 31 stycznia roku kalendarzowego, w którym przyznawana jest Nagroda. Zgłaszane mogą być prace z szeroko pojętego obszaru polskiej humanistyki.

Jury przyznaje jedną niepodzielną nagrodę w dziedzinie humanistyki i literatury pięknej, jedną nagrodę w obszarze historii, a także nagrodę specjalną.

Budżet przeznaczony na nagrody finansowe wyniesie nie mniej niż 80 000 złotych.

identitas-statuetka

W ubiegłych latach laureatami Nagrody Identitas zostali m.in. Bogdan Podgórski za książkę: Józef Retinger – prywatny polityk  Wydawnictwa Universitas, Jan Polkowski za Ślady krwi, Wydawnictwa M, Marta Kwaśnicka za Krew z mlekiem (Teologia Polityczna) czy Ryszard Kaczmarek za Polaków w armii kajzera Wydawnictwa Literackiego.

Przewodniczącym Jury w obszarze „Historia” jest Andrzej Paczkowski, wybitny historyk i wykładowca akademicki. Pozostałymi członkami Jury w obszarze „Historii” są: Andrzej Chwalba, czołowy polski historyk (Uniwersytet Jagielloński), eseista,  wiceprezes Polskiego Towarzystwa Historycznego, specjalista w zakresie historii Polski XIX wieku, I Wojny Światowej i historii Rosji oraz  redaktor Jarosław Krawczyk, szczególnie zasłużony dla szerokiej edukacji historycznej młodzieży od ponad dwóch dekad.

Przewodniczącym Jury w obszarze „Humanistyki i Literatury Pięknej” jest Paweł Lisicki – pisarz, publicysta i redaktor naczelny tygodnika opinii Do Rzeczy. Pozostałymi członkami Jury w tym obszarze są:  Maciej Urbanowski – ceniony krytyk i historyk literatury polskiej, kierownik katedry krytyki współczesnej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Andrzej Horubała – publicysta, pisarz, krytyk literacki, producent i reżyser telewizyjny, a także felietonista.

nagroda-identitas-677x316_c

Fundacja Identitas istnieje od początku 2014 roku. Jej głównym przedsięwzięciem jest Nagroda Identitas. Fundacja stara się ponadto wspierać debatę o tożsamości, jak również regularnie prowadzi konkurs stypendialny dla studentów i absolwentów kierunków humanistycznych.

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *