Nagroda Alchemika przyznana!

Drodzy czytelnicy,

Szuflada wspiera projekt Wydawnictwa Drzewo Babel: „Nagroda Alchemika”. Polecamy przeczytać więcej na jej temat.

Już wiemy, kto otrzymał Nagrodę Alchemika ufundowaną z okazji 20-lecia Alchemika Paula Coelho w Polsce. Tytuł Alchemika i nagrodę pieniężną w wysokości 20 000 zł zdobył… Michał Woroch! Decyzję podjęło jury w składzie: Krystyna Janda (przewodnicząca), Basia Stępień, Łukasz Jakóbiak i Tomek Mackiewicz. Jurorzy tak uzasadniają swój werdykt: „Szukaliśmy Alchemika, człowieka, który miał odwagę sięgnąć po swoje marzenia. Znaleźliśmy kogoś, kto udowadnia, że nie warto odkładać marzeń na odległe potem i że ograniczenia są po to, żeby je przełamywać. Za konsekwencję i wybór trudniejszej drogi. Za to, że jest dla innych inspiracją.”

Michał Woroch odkrywa świat, kierując się prostą z pozoru zasadą – żeby zacząć podróż, trzeba wyjść z domu. Choruje na postępujący zanik mięśni, a mimo to przez całą Europę dojechał do Maroka, robi zdjęcia, prowadzi warsztaty, aktywizuje osoby niepełnosprawne. Planuje podróż po Ameryce Południowej i pracuje nad budową specjalnego samochodu terenowego, dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Więcej o Michale Worochu na stronie: www.nagrodaalchemika.pl

unnamed

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *