Na huśtawce marzeń – Szuflada wspiera Fundację „Mam marzenie”

Drodzy czytelnicy,

Wspólnie ze Stowarzyszeniem Suterena podjęliśmy się wesprzeć akcję zorganizowaną dla Patrycji, u której wykryto guz mózgu. Dziewczynką opiekuje się Fundacja „Mam marzenie”. Od pewnego czasu na dole strony pojawił się baner ze zdjęciem Patrycji i możliwością pieniężnego wsparcia.

Więcej informacji poniżej.

Patrycja jest pełną wdzięku młodą damą. Swoich rozmówców obdarza uroczym, odrobinę nieśmiałym uśmiechem. Jest bardzo zżyta ze swoją siostrą Mają. Dziewczynki uwielbiają spędzać ze sobą czas na wspólnej zabawie.

Zapytana o swoje największe marzenie, 8-letnia Patrysia zaczyna opowiadać o pięknym, drewnianym placu zabaw. Dokładnie wie, jak ma wyglądać i z czego powinien się składać. Marzycielka jednym tchem wylicza poszczególne elementy: domek ze zjeżdżalnią, huśtawki i piaskownicę w nietypowym kształcie – żółwia. Dziewczynka z błyszczącymi oczkami precyzyjnie opisuje wszystko to, co składa się na jej największe pragnienie.

W taki sposób opowiada się o najprawdziwszych marzeniach i to właśnie one mają największą moc. Sprawiają, że długie godziny spędzone na badaniach w klinice płyną szybciej. To o nich śni się podczas każdej ze szpitalnych nocy… Takie marzenia nie pozwalają poddać się chorobie (u dziewczynki wykryto guz mózgu), są jak przyjaciele, którzy chronią przed bólem, strachem i cierpieniem.

Wśród beztroskiej zabawy na upragnionym, drewnianym placu Patrycja na pewno na kilka chwil zapomni o tym, że przyszło jej zmagać się z ciężką chorobą. Poczuje się wyjątkowo i radośnie, a właśnie tak powinny czuć się dzieci. Każdy z nas jest marzycielem, dlatego każdy wie, jak wielką moc mają marzenia, zwłaszcza te spełnione. Pomóżcie nam zebrać 4000 zł na plac zabaw wymarzony przez Patrycję.

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *