Na dobry początek…

Uwielbiam nowe wyzwania, a szczególnie takie, które związane są z moja pasją. Dlatego właśnie postanowiłam dołączyć do redakcji Szuflady i stworzyć rubrykę Gender.

Nazwa ta w bardzo krótki sposób sygnalizuje, czym będziemy się w nim zajmować. Chcemy więc pokazywać Wam, drogie Czytelniczki i drodzy Czytelnicy takie teksty, które łamią myślenie na temat płci, męskości, kobiecości. Czytanie genderowe to przecież nic innego, jak  tropienie rzeczy, które do tej pory pomijano w tradycyjnej lekturze. A czy tego właśnie my czytelnicy i czytelniczki nie lubimy najbardziej? Nie skupiamy się wtedy na samej fabule, ale stajemy się „wyczuleni”/”wyczulone” na płeć, seksualność, społeczne porządki, hierarchie, stereotypy. To, co znamy, możemy więc odczytać raz jeszcze, znajdując wątki do tej pory przez nas niezauważone.

W naszym dziale genderowym będziemy więc pisać nie tylko o książkach, ale i innych tekstach kultury. Postaramy się Wam pokazać, jak czasami zupełnie na nowo można odkryć to, co znane. Spróbujemy Wam pokazać inną drogę interpretacji, niż ta, którą szliście dotychczas.

Wszystkich zainteresowanych bardzo serdecznie zapraszam  do współpracy!

Anna Godzińska

About the author
Anna Godzińska
Ukończyła studia doktoranckie na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Szczecińskiego, autorka tekstów o miłości poza fikcją w magazynie Papermint oraz o literaturze w Magazynie Feministycznym Zadra. Fanka kobiet - artystek wszelakich, a przede wszystkim molica książkowa;)

komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *