Kryminalna Piła- szczegółowy program festiwalu

Drodzy czytelnicy.

Z przyjemnością prezentujemy szczegółowy program Festiwalu Kryminalna Piła, który objęliśmy patronatem. Zapraszamy do zapoznania się z informacjami.

Patronat: Piotr Głowski, Prezydent Miasta Piły

Organizator: Regionalne Centrum Kultury – Fabryka Emocji

Współorganizator: Szkoła Policji w Pile , Partner strategiczny: Wydawnictwo Oficynka

Miejsce spotkań: Teatr Miejski w Pile, pl. Staszica 1

20 marca (środa)

Godz. 12.02 Kryminalna Gra Miejska

Godz. 17.00 otwarcie Festiwalu Miniatura sceniczna pt. Cryminal Romeo i Julia – Teatr Wirtualny Eweliny Wyrzykowskiej na podst. własnego scenariusza
Godz. 17.30 spotkanie autorskie – Marcin Wroński,
autor cyklu lubelskich retrokryminałów – pięciu powieści o komisarzu Maciejewskim; otrzymał cztery nominacje do Nagrody Wielkiego Kalibru za książki „Morderstwo pod cenzurą”, Kino „Venus”, „Officium Secretum. Pies Pański”, „A na imię jej będzie Aniela”

Godz. 19.00 spotkanie autorskie – Marek Krajewski, najbardziej znany polski autor kryminałów; jest autorem dziewięciu powieści: o Eberhardzie Mocku, pracowniku wrocławskiego Prezydium Policji i o Edwardzie Popielskim lwowskim policjancie śledczym, laureat Paszportu Polityki 2005, Ambasador Wrocławia

21 marca (czwartek)

Godz. 16.30 spotkanie autorskie – Paweł Pollak, skandynawista i tłumacz literatury szwedzkiej, zadebiutował w 2006 roku kryminałem psychologicznym „Kanalia”, do tematyki kryminalno-sądowniczej wrócił w zbiorze opowiadań „Między prawem a sprawiedliwością” i w powieści „Gdzie mól i rdza”

Godz. 17.30 spotkanie autorskie – Ryszard Ćwirlej,
pilanin (ukończył pilskie LO), dziennikarz telewizyjny i pisarz, autor cyklu powieści kryminalnych o milicjantach z Poznania,

Godz. 18.30 WDK w RCK
Wieczór Dobrego Kina w RCK – 2 x kryminał filmowy!

22 marca (piątek)

Godz. 17.00 rozstrzygnięcie konkursu literackiego na opowiadanie kryminalne z Piłą w tle – wręczenie nagród

Godz. 17.30 spotkanie autorskie – Mariusz Czubaj, profesor antropologii kultury, autor pięciu powieści kryminalnych, laureat Nagrody Wielkiego Kalibru 2009 za powieść „21:37”, znakomity znawca literatury kryminalnej, opublikował „Krwawą setkę. 100 najważniejszych powieści kryminalnych” i „Etnolog w Mieście Grzechu. Powieść kryminalna jako świadectwo antropologiczne”

Godz. 18.30 spotkanie autorskie – „Zbrodnia niedoskonała”:

Bogdan Lach,psycholog śledczy, profiler, podinspektor Policji,

Katarzyna Bonda,pisarka, scenarzystka, autorka cyklu powieściowego o detektywie, psychologu policyjnym Hubercie Meyerze; nominowana do nagrody Wielkiego Kalibru za powieść „Sprawa Niny Frank”.

Uczestnikami Festiwalu będą także Joanna i Kazimierz Świetlikowscy – właściciele wydawnictwa „Oficynka” i portalu „Zbrodnia w Bibliotece”.

Festiwalowi towarzyszyć będzie interaktywna prezentacja sprzętu techniki kryminalistycznej i wystawa „Literatura z dreszczykiem”

Na wszystkie imprezy wstęp bezpłatny, za wyjątkiem WDK w RCK (cena biletu na dwa filmy: 16 zł, na jeden film: 12 zł).

plakat2

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *