Krwawa Szuflada Literacka z Edwardem Lee już 27 maja w Szarej Willi!

Drodzy czytelnicy,

Przypominamy, że już 27 maja o godzinie 18.00 w Restauracji Szara Willa odbędzie się kolejne spotkanie w ramach Szuflady Literackiej z amerykańskim autorem grozy Edwardem Lee. Tym razem poza spotkaniem zapraszamy również na pokaz filmów grozy „Midnight Shorts”, który organizujemy przy współpracy z zaprzyjaźnionym stowarzyszeniem „Opolskie Lamy”.

Poniżej prezentujemy więcej informacji na temat filmów. Mamy nadzieję, że pozwolicie się nam wystraszyć i wieczorami jeszcze długo będziecie wspominać to spotkanie!

Kino kultowe ma się dobrze! Ludzie-karaluchy nadal sprzątają w naszych domach (Cheap Extermination), geeki z branży IT mają fetysz broni (Man and the gun), prostytutki sprzedają groupony (Cherry on top), wysysacze mózgów straszą małe dzieci (Attack of the brain sucker), a to tylko przedsmak tego, co może Wam się śnić po tym seansie. Podobnie jak podczas legendarnych nowojorskich pokazów o północy, dokładnie o tej samej porze, w Waszym mieście będziemy „rozlewać krew”, świecić neonami i „zjadać” Wasze mózgi… Twórcy prezentowanych filmów nie mają za grosz szacunku do obowiązujących ram kina głównego nurtu, a co więcej doskonale nimi żonglują – ku własnej uciesze. Przywołują przede wszystkim magię dawnego kina niezależnego i buntowniczego, co idzie w parze z odpowiednią dawką humoru i zabawy. Program składa się z 7 filmów krótkometrażowych, czas projekcji to ok. 100 minut.

Opis programu:

WYSYSACZE MÓZGÓW / ATTACK OF THE BRAIN SUCKER
reż. Sid Zanforlin, Kanada 2012, 14\’

Nastoletnia Samantha jest wielką fanką kina b-klasy i wszelkiego rodzaju potworów… Rodzice nie podzielają jednak jej entuzjazmu, co ma związek z wielką rodzinną tajemnicą i starszym bratem dziewczyny. Niespodziewanie, w sypialni Samanthy rozpocznie się inwazja kosmitów, a zdesperowani rodzice będą zmuszeni szukać pomocy u najlepszych specjalistów…

VICKY
reż. Bill Palmer, USA 2012, 14\’

Historia morderczego samochodu z niezapomnianą scieżką dźwiękową Umberto and Time Fighter. „Vicky” to hołd złożony nieco zapomnianemu filmowi „Christine” Johna Carpentera, adaptacji powieści Stephena Kinga. To także wielki ukłon w stronę krwistych horrorów z lat 80-tych XX wieku, z olbrzymim szacunkiem dla ich unikalnych form i treści.

TANIA EKSTERMINACJA / CHEAP EXTERMINATION
reż. Minka Farthing-Kohl, USA 2011, 10\’

W Sajgonie ludzie powiadają, że gdy karaluch na kimś usiądzie, to będzie mu sprzyjała fortuna… Amerykański, bezdomny staruszek żyje w przebraniu karalucha. Pewnego razu dostaje propozycję pracy jako… tępiciel insektów. Wkrótce okaże się, jaką tajemnicę skrywa jego oryginalny ubiór.

MĘŻCZYZNA I BROŃ / MAN AND GUN
reż. Brian McOmber, USA, 2011, 15\’

Ameryka kocha broń! Bohater filmu – nieco autystyczny samotnik, bezgranicznie oddany tej miłości – odkrywa na internetowej aukcji jeden z największych i najpiękniejszych okazów amerykańskiej armii… Bezgraniczne pożądanie doprowadzi do wielce niecodziennych zdarzeń!

GRANICE MIASTA / CITY LIMITS
reż. Kris Moyes, Australia 2010, 10\’

Krwawa jatka na „domówce” czołówki australijskiego świata mody! Przestylizowana , bezlitosna i zabójczo seksowna diva, doskonale radzącą sobie z bronią, której na pewno nie zawaha się użyć! Efekt? Smakowite, kiczowate spotkanie kina queer i kina klasy B!

KOMU WISIENKĘ / CHERRY ON TOP
reż. Mike Damanskis, USA 2012, 1\’

W dobie internetu, amerykańskie prostytutki prowadzą zaciekłą walkę o klienta. Wyczuwając, że współczesny marketing to koncepcja prowadzenia biznesu, którego częścią jest klient i jego potrzeby, jedna z pań spektakularnie zdominuje rynek!

ŻÓŁĆ / YELLOW
reż. Ryan Haysom, UK 2012, 25\’

W Berlinie grasuje seryjny morderca, przecinający swoim ofiarom oczy… Media i policja bezskutecznie próbują ustalić motyw i tożsamość przestępcy… Stary człowiek, opętany ściganiem mordercy, wyrusza w rozświetlony i hipnotyzujący neonowym światłem Berlin.

image

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *