Konkurs literacki: „Splątane Nici” na Wattpadzie

Zostanie zawodowym pisarzem nigdy wcześniej nie było tak trudne, a jednocześnie tak proste, jak w dzisiejszych czasach. W dobie Internetu i nowych technologii każdy, nawet najbardziej skryty w sobie człowiek, może robić co chce, także pisać. Ułatwiają to różne portale, na których utalentowani, do tej pory nieodkryci, początkujący pisarze, mogą publikować swoje prace. Wielu za rewolucyjny w tym względzie uważa portal internetowy Wattpad.

@adriananitaniteczka

Portal powstał w 2006 roku i od tamtej pory cieszy się coraz większą popularnością wśród młodych, jak i nieco starszych internautów. Ponad połowa użytkowników pochodzi z Stanów Zjednoczonych Ameryki, ale Wattpad dotarł także do Wielkiej Brytanii, Polski, Rosji, Indii, a nawet Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Co czyni Wattpada wyjątkowym miejscem w czeluściach Internetu? Powieści dobre pod względem warsztatu pisarskiego, z wciągającą czytelników fabułą? Możliwość komentowania i oceniania prac innych użytkowników? Z całą pewnością tak. Jednak Wattpad ma jeszcze jedną specyficzną cechę. Zżycie użytkowników. Wielu z nich tworzy grupy, które skupiają się nie tylko na powieściach pisanych przez jedną autorkę. Często znajomości zawarte na Wattpadzie wychodzą poza portal, niosąc ze sobą przyjaźń na lata.

Wattpad stał się także narzędziem do odszukiwania młodych pisarskich talentów przez wydawnictwa i oficyny drukarskie. Najpopularniejszą autorką, która odniosła sukces dzięki portalowi jest Anna Todd odpowiedzialna za cykl „After”.

Polskie autorki publikujące na Wattpadzie także odniosły niemały sukces. Świetnym przykładem jest Layla Wheldon. Jej książka – „Dance, sing, love. Miłosny układ” zyskała bardzo dobre noty wśród recenzentów i z pewnością zasługuje na uwagę, jeśli szukamy czegoś świeżego, co lekko i przyjemnie się czyta.

Na Wattpad odbywają się także konkursy. Po #Wattys2016, organizowanym przez sam portal, i „Skrzydlate Słowa”, za który odpowiedzialna była wyżej wspomniana Layla Wheldon, przyszedł czas na „Splątane nici” zainicjowane dzięki kolejnej utalentowanej użytkowniczce strony – Aleksandrze Białczak, autorce powieści „Lola”, działającej pod pseudonimem „adriananitaniteczka”. Młoda autorka, która ma swój debiut literacki na polskim rynku za sobą, postanowiła stworzyć kolejną okazję do pokazania się autorom piszącym na stronie. „Splątane nici” rozpoczęły się w styczniu bieżącego roku i zyskały ogromną popularność dzięki współpracy z popularnymi książkowymi youtuberami (Book Reviews by Anita), blogerami i wydawnictwem Novae Res. Jest to do tej pory najbardziej rozbudowany konkurs na stronie internetowej, który równocześnie nie jest organizowany przez samą stronę. Posiada trzydzieści osiem kategorii, z czego każda cieszy się ogromną popularnością. Oprócz prac użytkowników biorących udział w konkursie, oceniane będą także prace jury, które aktualnie składa się z ponad siedemdziesięciu osób.

Termin zgłaszania prac ubiega 20 lutego 2018 roku, czas więc goni. Lista zwycięzców zostanie opublikowana wkrótce potem – 20 marca 2018r. Dlatego to ostatni moment, byście mogli spróbować swoich sił lub zwyczajnie zaznajomić się z twórczością, której nie znajdziecie na półkach księgarni. Ale, jak już świat książek zdążył się przekonać, dla wielu to tylko kwestia czasu.

Autor tekstu: Justyna Wiktoria Cieślik

odnośniki: https://www.wattpad.com/story/133345312-konkurs-literacki-spl%C4%85tane-nici-zima-2017-2018

https://www.facebook.com/Konkurs-literacki-Spl%C4%85tane-Nici-170200407041742/

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

komentarz

  1. Rehabilitacja Wattpada? Kiedy ja tam zaglądałem (lata 2010-12), słynął głównie z niewybrednych fanfików, fantasy-romansów i (last, but not least) transkrypcji świeżo wydanych bestsellerów. Można było znaleźć ciekawe opowiadania, ale wiązało się to ze żmudnym grzebaniem w otchłaniach grafomanii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *