JARMARCZNY KUGLARZ – ZAPOWIEDŹ

Szuflada serdecznie poleca nowość Wydawnictwa Toczka:

Jarmarczny-kuglarz-malaWyróżniony Europejską Nagrodą Literacką, przełożony na wiele języków zbiór opowiadań Jarmarczny kuglarz szybko zyskał sympatię publiczności i wzbudził duże zainteresowanie recenzentów zarówno w Serbii, jak i za granicą.

naslovna-jelena-lengold-Vašarski-mađioničar

Na tom składają się historie o miłości, pożądaniu, lecz także o kolorycie codzienności bohaterów, których krytyka nazwała najciekawszymi postaciami literatury serbskiej ostatnich lat.

Jelena Lengold otwartym tekstem pisze o seksie, bolączkach duszy i ciała. Niejednokrotnie przekracza tabu, lecz dzięki sprawności językowej, umiejętności balansowania na granicy grozy i literatury obyczajowej oraz wyjątkowemu rozumieniu ludzkiej psychiki jej teksty urzekają autentycznością.

Jarmarczny kuglarz to przekonujące studium stosunków międzyludzkich, w którym odnajdzie
się niejeden czytelnik i – chyba częściej – niejedna czytelniczka.

Jelena Lengold (ur. w 1959 r.), serbska poetka, prozaiczka i dziennikarka. W 2011 roku za książkę Jarmarczny kuglarz otrzymała Europejską Nagrodę Literacką. W swojej twórczości odnosi się do miłości i erotyzmu, ciała i ducha, zdziera z nich romantyczną zasłonę, obnażając ich prawdziwe, pełne ironii oblicze.

Jelena-Lengold-7

Tytuł oryginału: Vašarski Mađioničar
Przekład: Miłosz Waligórski

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *