Jakub Ćwiek gościem wrześniowej Szuflady Literackiej!

778839_409052525852009_210932253_oPo wakacyjnej przerwie wracamy ze spotkaniami autorskimi z cyklu Szuflada Literacka w Opolu. Wrzesień to miesiąc powrotów, ale także idealny moment na zaplanowanie ciekawej podróży. W tym roku Opole znalazło się na mapie trasy Rock&Read autora fantastyki Jakuba Ćwieka, w trakcie której będzie promował książkę „Chłopcy 2”.

Już 22 września o godzinie 18.00 zapraszamy na spotkanie z autorem, które tradycyjnie odbędzie się w Hotelu i Restauracji Szara Willa w Opolu.

Rock&Read Festival to impreza łącząca w sobie pasję do książek, muzyki i życia w drodze. Przez cztery tygodnie konwój R&R przejedzie całą Polskę – odwiedzając 32 miasta w 16 województwach, organizując spotkania autorskie i koncertując. Choć trasa jest autorskim pomysłem Jakuba Ćwieka, który wyruszył w nią po raz pierwszy w 2012 roku, przy okazji premiery „Chłopców” i komiksu „Kłamca. Viva l’arte, Ćwiek nie będzie jedyną osobą, którą będzie można spotkać na trasie. Gośćmi imprezy (którzy pojawią się na niektórych spotkaniach) zostali Aneta Jadowska, Michał Cholewa, Stanisław Mąderek, Dawid Pochopień i Robert Sienicki. W czasie tegorocznego Rock&Read Festival odbędzie się premiera „Chłopców 2. Bangarang” oraz prapremiera gry karcianej rozgrywającej się w uniwersum „Kłamcy”.

89675-chlopcy-2-jakub-cwiek-1Rock&Read Festival startuje 1 września 2013 roku. Trasa przejazdu konwoju to: Warszawa – Piaseczno – Kielce – Imielin – Mysłowice – Katowice – Kraków – Przemyśl – Tomaszów Lubelski – Zamość – Lublin – Biała Podlaska – Białystok – Ełk – Olecko – Giżycko – Elbląg – Sopot – Toruń – Września – Wolsztyn – Szczecin – Zielona Góra – Jawor – Chojnów – Wrocław – Łódź – Opole – Głuchołazy – Legnica – Kalisz – Piaseczno.

Zapraszamy do zapoznania się ze zbiorem opowiadań „Chłopcy 2. Bangarang”, opowiadającym o Zagubionych Chłopcach, dawnych towarzyszach Piotrusia Pana, którzy podrośli i postanowili założyć gang motocyklowy. Zapraszamy także do rozegrania partii w stworzoną przez Lans Macabre i zilustrowaną przez Roberta Sienickiego grę karcianą o Kłamcy. A tych, którzy chcą poczuć nastrój trasy już teraz, zachęcamy do lektury relacji z zeszłorocznej trasy napisanej przez jedną z załogantek.

Organizatorami trasy są Wydawnictwo Sine Qua Non, Jakub Ćwiek, tess-shirt.pl, Gliwicki Klub Filmowy WROTA oraz grupa kreatywna Lans Macabre.

Rock&Read Festival 2. Convoy dedykowany jest pamięci Richarda Mathesona.

trasa+daty m

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *