Horror w leśnej chacie – jak przeżyc urlop?

imagesCASED1CQ

Za oknem wreszcie upragnione słońce, piękna pogoda zachęca do wypadów na łono natury, a te z kolei sprzyjają romansom i zacieśnianiu więzi. Fani horroru wiedzą jednak, że takie wycieczki, zwłaszcza w połączeniu z uprawianiem miłości, mogą zakończyć się fatalnie, zwykle makabryczną śmiercią w męczarniach. Wszyscy, którzy horrorów oglądać lub czytać nie mają ochoty, powinni kategorycznie zapoznać się z poniższym poradnikiem, zanim zdecydują się wyjechać na odludzie:

Nie informuj o swoich planach wyjazdowych nowo poznanych osób

Podzielenie się taką informacją zwykle kończy się najściem uzbrojonego i niebezpiecznego psychopaty na pustkowiu (np. „Krwawy trop”), do tego znacznie lepiej przygotowanego do pobytu w leśnej głuszy i świetnie zorientowanego w terenie. Dopuszczenie do takiej sytuacji gwarantuje utratę partnera romantycznego w szokujących okolicznościach oraz co najmniej ciężkie uszkodzenie ciała własnego.

Uważaj, kogo pytasz o drogę

Jeśli dziadek z zapyziałej stacji benzynowej pali się do udzielenia ci informacji o fantastycznym skrócie, bądź pewien, że szybciej dojedziesz nim na dno piekła niż do miejsca przeznaczenia (np. „Wzgórza mają oczy”). Drogi, których nie ma na mapach, zwykle najeżone są pułapkami. Kiedy zepsuje ci się samochód, stajesz się łatwym łupem dla grasujących w pobliżu drapieżców – zwykle są to mutanci-ludożercy (np. „Droga bez powrotu”). Zanim skorzystasz z nieoznaczonego skrótu, zastanów się dobrze, czy na pewno pragniesz zostać kolacją.

Nie wchodź w konflikty z miejscowymi

Odludzia bywają zamieszkane przez małe społeczności rządzące się własnymi prawami. Wejście choćby w drobny, nieznaczący z pozoru konflikt, zwrócenie uwagi miejscowym dzieciakom czy nawet pokazanie się w zbyt wyzywającym stroju, może zakończyć się dla ciebie tragicznie. Jesteś na ich terenie, co zmniejsza twoje szanse na efektywne ukrycie się i otrzymanie pomocy (np. „Eden Lake”). Bywa, że tubylcy lubią zapolować na przyjezdnych (np. Manhunt”) lub są nosicielami fatalnych w skutkach chorób (np. „Śmiertelna gorączka”).

Niczego nie dotykaj

Jeśli jakimś cudem uda ci się szczęśliwie dojechać na miejsce przeznaczenia, uważaj na to, co tam znajdziesz. Pod żadnym pozorem nie czytaj, a najlepiej nawet nie otwieraj, tajemniczych ksiąg znalezionych w piwnicy (np. „Martwe zło”), nie odtwarzaj żadnych nagrań (np. „Krąg”). Nie próbuj zaprzyjaźniać się z dziećmi, jeśli jakieś znajdziesz w leśnej chacie i pod żadnym pozorem nie zabieraj ze sobą do domu (np. „Mama”). Upewnij się, że chata w lesie na pewno jest tym, czym się wydaje (np. „Dom w głębi lasu”).

Nie wywołuj wilka z lasu

Niektóre miejsca mają swoją mroczną historię, a duchy przeszłych wydarzeń mogą zostać wskrzeszone niechcący nieopatrznym słowem lub samą obecnością przyjezdnych (np. „The Attendant”). Duchy z radością was opętają, a psychopatyczni, na wpół nadprzyrodzeni mordercy zabiją w wymyślny sposób. Pamiętaj, że zło, niezależnie od przyjętej postaci, ma znacznie więcej doświadczenia w swoim fachu niż ty w kwestii obrony czy salwowania się ucieczką i potrafi skutecznie omamić zmysły (np. „Blair Witch Project 2. Księga cieni”).

Nie uprawiaj seksu

Nawet jeśli wyjazd ma motywację przede wszystkim erotyczną, seks na odludziu to bardzo zły pomysł. Uprawiając miłość, człowiek siłą rzeczy nie koncentruje się na otoczeniu i nie ma szans w porę dostrzec czającego się w mroku psychopaty. Zajęci sobą młodzi ludzie mają także przykry zwyczaj zaniedbywania obowiązków, co powoduje tragiczne w skutkach wypadki (np. „Piątek trzynastego”).

Ponadto musisz wiedzieć, że dzisiejsza technologia i udogodnienia cywilizacyjne nie są żadną bronią w walce ze złem czyhającym w leśnych chatach. Samochód może nagle nie chcieć zapalić lub tubylcy potną ci opony albo podpalą cały wóz. Komórka nie będzie miała zasięgu, a jeśli będzie, to i tak ją zgubisz lub niechcący zniszczysz. Zanim więc ruszysz na łono natury, zastanów się dobrze, czy będziesz w stanie przeżyć urlop.

About the author
(poprzednio Górska), współpracowniczka Szuflady, związana także z portalami enklawanetwork.pl i arenahorror.pl, pasjonatka czytania, pisania i oglądania horrorów, tancerka i zbieraczka lalek. Wieloletnia członkini Gdańskiego Klubu Fantastyki. Z wyboru mieszka we Wrocławiu z mężem i zwierzakami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *