Galeria prac Agnieszki Radziędy – część I

Prezentujemy pierwszą część galerii Agnieszki Radziędy wraz z krótkim wywiadem.

Elemental

Autorka tak pisze o sobie:

Kocistwór w krzakachRysuję, odkąd pamiętam – po wszystkim: zeszytach, ławkach szkolnych albo ścianach. W ogólniaku doszłam do wniosku, że za dużo rysuję, żeby nie robić tego zawodowo, więc poszłam na studia artystyczne, zrobiłam licencjat w Krakowie na wydziale Edukacji Artystycznej, magisterkę w Cieszynie na wydziale Projektowania Gier i Przestrzeni Wirtualnej. Interesuję się fantastyką, dużo czytam i gram, uwielbiam chodzić po górach oraz podróżować z mapą w ręku.

 

Co sprawiło, że związałaś swoje życie właśnie z grafiką?

Zawsze lubiłam gry komputerowe i rysowanie, więc postanowiłam rysować na komputerze, na osiemnastkę dostałam tablet i już samo popłynęło. m Tam jest obiad (1)

Twoi pierwsi mistrzowie?

Moim pierwszym mistrzem, czy raczej mistrzynią, była moja babcia, która jest malarką – dała mi pędzle, płótna i bawiłyśmy się w malowanie. Później pojawili się ilustratorzy kart do Magic: the Gathering i podręczników do D&D, których twórczość zaczęła mnie kierować ku temu, co dziś robię.

Zdarza ci się jeszcze rysować analogowo?

Pewnie, głównie bazgrolę ołówkiem w szkicowniku, czasami jeszcze sięgam po pisaki albo tusze. Farby już jakiś czas temu wyniosłam na strych i raczej nie zanosi się, żebym do nich wróciła.

Czytasz komiksy?

Oczywiście! Chociaż może nie aż tyle, ile bym chciała, moja kolekcja komiksów jest o wiele uboższa niż zbiór książek, ale na szczęście mamy jeszcze komiksy internetowe. Czasami, gdy znajdę coś, co mnie wciągnie, to od razu przeklikuję cały komiks od deski do deski. Najbardziej wyczekuję nowych plansz od Ava’s Demon (http://www.avasdemon.com).

m Tam jest obiad (2)Gdzie jeszcze można zobaczyć twoje prace?

Przede wszystkim na moim blogu, gdzie na bieżąco wrzucam moją twórczość (http://drewnianawalizeczka.blogspot.com), ostatnio założyłam też stronę na fejsbuku (https://www.facebook.com/rysiart) i staram się ożywić mój profil na deviantArt (http://rysia777.deviantart.com). Być może w niedalekiej przyszłości do tej kolekcji linków dołączy jeszcze strona z moim komiksem, nad którym teraz pracuję.

m Tam jest obiad (4)

m Tam jest obiad (5)

Na galezi

Świetlany Mrok

About the author
Agnieszka Rysia Radzięda
Rysuję od kiedy pamiętam, po wszystkim: zeszytach, ławkach szkolnych albo ścianach. W ogólniaku zdecydowałam, że za dużo rysuję, żeby nie robić tego zawodowo, więc poszłam na studia artystyczne, licencjat w Krakowie na Edukacji Artystycznej, magisterkę kończę teraz w Cieszynie na Projektowaniu Gier i Przestrzeni Wirtualnej. Interesuję się fantastyką, dużo czytam i gram, uwielbiam chodzić po górach oraz generalnie podróżować z mapą w rękach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *