Festiwal Literatury dla Dzieci ponownie w Gdańsku? Włącz się w akcję crowdfundingową

fldd_2017_2_fot.BartoszBańkaOd 2015 roku Festiwal Literatury dla Dzieci gromadzi gdańskich miłośników dobrej literatury dla dzieci i młodzieży. W ramach wydarzenia najlepsi polscy pisarze i pisarki czytają swoje książki, organizowane są kreatywne warsztaty, koncerty i wystawy. W tym roku Festiwal potrzebuje wsparcia finansowego. Wpłaty zbierane są przez platformę Polak Potrafi. W zamian darczyńcy odbiorą wartościowe (i zabawne) nagrody: https://polakpotrafi.pl/projekt/5-edycja-festiwalu-literatury-dla-dzieci. Zbiórka trwa do 8 października, zakładana kwota to 40 000 zł. Partnerem Festiwalu w Gdańsku jest Instytut Kultury Miejskiej.

– Od samego początku Festiwal Literatury dla Dzieci finansowany był ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W tym roku po raz pierwszy od 4 lat nie otrzymaliśmy dotacji, która stanowiła blisko 70% naszego budżetu. Mimo to, chcemy zrealizować wszystkie najbardziej oczekiwane elementy programu. To może się udać tylko z Waszą pomocą! Mamy dla Was ponad 800 fantastycznych nagród! – mówią organizatorzy Festiwalu Literatury dla Dzieci.

W ubiegłym roku zaledwie co trzeci Polak miał w ręku jakąkolwiek książkę. Co zrobić by zmienić ten stan rzeczy? Zaszczepić w dzieciach miłość do literatury! Właśnie ten cel przyświeca twórcom Festiwalu Literatury dla Dzieci, który od czterech lat odbywa się w największych polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku.

– Literaturę dla dzieci pokazujemy w sposób niestandardowy, często w nieoczywistych lokalizacjach, także jako źródło innych sztuk; stąd w programie poza spotkaniami autorskimi i warsztatami znajdziecie wystawy, koncerty, gry miejskie, happeningi, spektakle czy projekcje filmowe – opowiada Łukasz Dębski z Fundacji Burza Mózgów.

Edycja 2018 planowana jest 6-10 listopada w Gdańsku oraz 20-25 listopada w Krakowie. Zebrane środki pozwolą na:

– zorganizowanie 5. edycji konkursu na Najlepszą Polską Książkę Roku oraz koncert i galę wręczenia nagrody im. Ferdynanda Wspaniałego w Krakowie,

– realizacja literackiej rodzinnej gry miejskiej Cuda i widy w Gdańsku i Krakowie,

– realizację pasma 16 warsztatów z polskimi ilustratorami: Mistrzowie ilustracji w Gdańsku i Krakowie,

– spotkania literackie połączone z czytaniem i zwiedzaniem w atrakcyjnych, na co dzień często niedostępnych lokalizacjach (4 spotkania w Gdańsku i 4 w Krakowie) w ramach Czytanek po zachodzie słońca.

Pozostałe punkty programu (spotkania autorskie, warsztaty, spektakle i projekcje filmowe) będą sfinansowane dzięki wsparciu Krakowskiego Biura Festiwalowego i Instytutu Kultury Miejskiej w Gdańsku.

Link do zbiórki na portalu Polak Potrafi: https://polakpotrafi.pl/projekt/5-edycja-festiwalu-literatury-dla-dzieci.

W akcji crowdfundingowej (finansowania społecznościowego) można przeznaczyć na wsparcie Festiwalu dowolną kwotę – nawet symboliczną złotówkę. Każdy wspierający otrzymuje wartościowe nagrody, których fundatorami są: Krakowskie Biuro Festiwalowe, Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, Muzeum Etnograficzne im. Seweryna Udzieli w Krakowie, Społeczny Instytut Wydawniczy ZNAK, Wydawnictwo Agora i Fundacja Burza Mózgów, a także autorzy prac przekazanych na akcję: Bohdan Butenko, Józef Wilkoń, Anita Andrzejewska Andrzej Pilichowski-Ragno, Karol KRL Kalinowski, Anna Kaszuba-Dębska, Daniel de Latour, Paweł Pawlak, Maciej Szymanowicz oraz Elżbieta Wasiuczyńska.

Więcej informacji o Festiwalu Literatury dla Dzieci: http://fldd.pl/2018/.

Organizatorzy: Fundacja Burza Mózgów, Fundacja Czas Dzieci

Partnerzy regionalni: Instytut Kultury Miejskiej i Krakowskie Biuro Festiwalowe.

About the author
Kinga Młynarska
Mama dwójki urwisów na pełny etat, absolwentka filologii polskiej z pasją, miłośniczka szeroko pojętej kultury i sztuki. Stawia na rozwój. Zwykle uśmiechnięta. Uczy się życia...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *