Ewa Lipska – spotkanie z autorką

Drodzy czytelnicy.

Zaprzyjaźnione z Szufladą Wydawnictwo Literackie zaprasza na spotkanie autorskie z Ewą Lipską. Przedstawicielka redakcji Szuflady- redaktor działu bałkańskiego Agata Jawoszek wybiera się na nie i zaraz po nim przedstawi Nam swoją gorącą relację. Wszystkich, którzy mogą się wybrać do Sali Mehofferowskiej Wydawnictwa Literackiego 19 kwietnia zapraszamy na to niezwykłe spotkanie. Natomiast tym, którzy jednak zostaną w domu, pozostaje zapoznanie się z Naszą relacją.

Redakcja Szuflady

Ewa Lipska
Droga pani Schubert…
rys. Sebastian Kudas

Nowy tomik Ewy Lipskiej. Tytułowa pani Schubert pojawiła się po raz pierwszy w drugiej części „Ludzi dla początkujących” (1997). Nowa książka to cykl dwudziestu trzech „listów” skierowanych do „drogiej pani Schubert” i – jak pisze prof. Marian Stala – „raczej niby-listów, listo-poematów pisanych prozą, które są zwięzłe i silnie zmetaforyzowane, a których tematem przewodnim jest nieuchwytność wewnętrznego i zewnętrznego doświadczenia, swoiste roztargnienie czasu…

Poetyckie prozy Lipskiej są tak samo nasycone znaczeniami i tak samo niepokojące jak jej wiersze. Nie sposób ich ogarnąć w jednej lekturze, warto do nich wracać, warto się w nie wmyślać, warto w ich perspektywie spojrzeć na otaczający świat. Zawsze tak było z wybitną poezją”.

Wydawnictwo Literackie
zaprasza na spotkanie z

Ewą Lipską

i jej poezją z nowego tomu

Droga pani Schubert…

czyta Jan Nowicki

prowadzi Jan Wróbel

19 kwietnia (czwartek), godz. 19.00, Sala Mehofferowska Wydawnictwa Literackiego
ul. Długa 1, Kraków

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *