Dwa lata Szuflady! Jak to szybko minęło!

Drodzy czytelnicy i współpracownicy.

No i proszę – stało się. Szuflada świętuje dzisiaj drugi rok swojego powstania. Przed chwilą zerkałam na zeszłoroczne podsumowanie i uśmiechnęłam się do siebie. Czas bezlitośnie biegnie do przodu, a mnie niezmiernie cieszy, że Szuflada dzielnie dotrzymuje mu kroku. Wciąż działamy w tym samym składzie, który w dodatku poszerzył się o dwa dodatkowe działy – Okolice Grozy i Teatr. Oba działy obfitują w ciekawe artykuły i recenzje, wnosząc niepowtarzalną atmosferę w funkcjonowanie portalu. Powiększyło się także grono naszych współpracowników, którzy szczególnie zasilają szeregi recenzentów. Skrycie marzymy, że uda nam się ich przekwalifikować również na pisanie innych tekstów. 😉

W ubiegłym roku przeprowadziliśmy kilkanaście konkursów na naszym fanpage’u, literacki, letni konkurs o elfach oraz dwa graficzne – jeden z twórczością Małgorzaty Wardy, a drugi na pasek komiksowy z motywem polskiej sztuki. Aktualnie trwa konkurs na magiczne opowiadanie o Opolu, któremu patronujemy i nieskromnie uważamy się za jego głównego inicjatora. Nagrodą w konkursie jest publikacja w szczególnej antologii obok znanych nazwisk polskiej i zagranicznej literatury fantasy.

Szuflada ma już na swoim koncie kilkanaście patronatów książkowych, a także nominację w prestiżowym konkursie Papierowy Ekran na najlepszy literacki portal. Naszym czytelnikom polecamy powieści obyczajowe, fantasy, horrory, młodzieżowe i kryminały. W swoich wyborach staramy się kierować jakością proponowanej literatury, zależy nam na przekonaniu was do sięgania po wartościowe książki z każdego gatunku, ponieważ wszędzie można odnaleźć prawdziwą przygodę i odwzajemnioną, książkową miłość.

A teraz trochę prywaty – zawsze czekam na nią z utęsknieniem. W zeszłym roku napisałam, że początki Szuflady zbiegły się z trudnym okresem w moim życiu. Od tamtego momentu bardzo wiele się zmieniło i mogę zaryzykować stwierdzenie, że dojrzewałam razem z Szufladą. Pewnych rzeczy nie da się dokonać samemu bez względu na talent i dobre chęci. Dla mnie zawsze dużym wsparciem był mój redakcyjny zespół – szczególnie zaś moi NIEZASTĄPIENI zastępcy – Bartek i Ania. Bartek jest moją prawdziwą ostoją i dzielnie pilnuje wszelkiego porządku, tworzy tabelki w Excelu i przypomina mi o realizacji własnych pomysłów, które życie odsuwa mi sprzed oczu, albo gdy sama skupiam wzrok na innych, mniej istotnych zagadnieniach. Ania jest za to bardzo obowiązkową panią redaktor, zawsze poważnie podchodzącą do swojego działu. Kiedy o niej myślę czuję się, jak patentowany leń, a kiedy myślę o Bartku, jak niepoprawna bałaganiara. Każdemu redaktorowi naczelnemu życzę takich zastępców. Wszyscy redaktorzy Szuflady są sumienni i bardzo utalentowani. Zawsze się zastanawiam jak ze mną wytrzymują. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie, wartościowe teksty i przekazywaną w nich otwartość, świadczącą o szerokich horyzontach myślowych. Ze swojej strony obiecuję podciągnąć się w pisaniu tekstów, a także zapowiadam premierę nowego, piątkowego działu, w którym w dość bezpośredni sposób będę się starała podzielić z wami moimi refleksjami na temat literatury i kultury, a także zachęcić was do sięgania po moje ulubione filmy i książki. Liczę, że uda mi się wciągnąć was w dyskusje.

Na zakończenie tradycyjnie zapraszam wszystkich na Polcon – tym razem do Warszawy, gdzie ponownie będziemy prezentować nasze osiągnięcia jako Szuflada, a także promować antologię opowiadań o Opolu – Festiwal Natchnienia. Cóż mi więcej pozostaje? Jedynie zachęcić was do licznego przybycia oraz przede wszystkim do współpracy. Mam nadzieję, że spotkamy się znowu za rok w niezmienionym składzie.

Magdalena Pioruńska

tort

About the author
Magdalena Pioruńska
twórca i redaktor naczelna Szuflady, prezes Fundacji Szuflada. Koordynatorka paru literackich projektów w Opolu w tym Festiwalu Natchnienia, antologii magicznych opowiadań o Opolu, odpowiadała za blok literacki przy festiwalu Dni Fantastyki we Wrocławiu. Z wykształcenia politolog, dziennikarka, anglistka i literaturoznawczyni. Absolwentka Studium Literacko- Artystycznego na Uniwersytecie Jagiellońskim. Dotąd wydała książkę poświęconą rozpadowi Jugosławii, zbiór opowiadań fantasy "Opowieści z Zoa", a także jej tekst pojawił się w antologii fantasy: "Dziedzictwo gwiazd". Autorka powieści "Twierdza Kimerydu". W życiu wyznaje dwie proste prawdy: "Nikt ani nic poza Tobą samym nie może sprawić byś był szczęśliwy albo nieszczęśliwy" oraz "Wolność to stan umysłu."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *