Dlaczego hipopotam jest gruby? – Dorota Sumińska

z19674883Q,Ksiazka--Dlaczego-hipopotam-jest-gruby--Dorota-SumDzieci zazwyczaj lubią zwierzęta. Mają w stosunku do nich iście braterskie uczucia, chyba że ich umysł i zachowanie zostaną zwichnięte przez nieodpowiedzialnych rodziców. Podrastając, nie ograniczają się do samej miłości, a chciałyby wiedzieć coś więcej o fascynujących je zwierzakach. Zadają wszystkim dookoła pytania z serii „dlaczego”, na które dorośli często nie wiedzą, jak odpowiedzieć. Pomóc im stara się Dorota Sumińska. „Dlaczego hipopotam jest gruby” to jej druga książka dla dzieci po tomiku „Dlaczego oczy kota świecą w nocy”. Warto się z nią zapoznać, zwłaszcza gdy ma się własne dziecko.

 

 

Dlaczego krew jest czerwona?

Czy zwierzęta się myją?

Co jedzą dżdżownice?

Dlaczego ogonek świnki jest zakręcony w precelek?

Czy sowy naprawdę są mądre, a skunks śmierdzi?

Jak zwierzęta budują swe domy – czy ktoś je tego uczy, czy też umieją to same z siebie?

A dlaczego kichamy, patrząc na słońce?

Po co grzybom trucizna?

Czy owady czują ból tak samo jak my?

 

z19674882Q,Ksiazka--Dlaczego-hipopotam-jest-gruby--Dorota-SumTo tylko niektóre z pytań, w których specjalizują się nasi milusińscy. Jak wiemy, mali ludzie potrafią być bardzo uparci i domagać się odpowiedzi niezależnie od tego, czy ktoś ją zna, czy nie. Z tego powodu książka Doroty Sumińskiej „Dlaczego hipopotam jest gruby”, choć adresowana do dzieci, przyda się również dorosłym – po to, by nie musieli się pocić, gdy dziecko znienacka spyta o coś z dziedziny zoologii. A i sami przy okazji mogą dowiedzieć się czegoś ciekawego, w końcu nie każdy jest ekspertem w tym temacie. Autorka, która jest lekarzem weterynarii o wieloletniej praktyce, dobrze wie, co mówi, a fachowe informacje uzupełnia radami, jak nie tylko dbać o pupila, ale i zrozumieć jego potrzeby. Uczy też szacunku do dzikich zwierząt i ich praw.

6045353441Książka została wydana tak, że nie tylko rodzice mogą poczytać ja dzieciom, również one same na pewno łatwo ją przeczytają. Wystarczy, że będą znały choć trochę sztukę czytania, autorka użyła bowiem prostego języka, łatwo zrozumiałego dla najmłodszych. Stronice zostały zadrukowane bardzo dużą, wyraźną czcionką, a kolorowe ilustracje przyciągają wzrok. Papier jest gruby, gładki i mocny, tak że długo wytrzyma maltretowanie przez dziecięce łapki, a niełatwo będzie go zaplamić. Znakomity prezent dla malucha, którego chce się nauczyć empatii i poszanowania dla wszystkiego, co żyje. Polecam.

 

 

 

Wydanie: I

Data premiery: marzec 2016

Format: 235×235 mm

Formaty ebook: EPUB MOBI

Zabezpieczenia ebook: watermark

Oprawa: twarda

Liczba stron: 124

ISBN: 978-83-08-06086-5

Luiza Dobrzyńska

About the author
Technik MD, czyli maniakalno-depresyjny. Histeryczna miłośniczka kotów, Star Treka i książek. Na co dzień pracuje z dziećmi, nic więc dziwnego, że zamiast starzeć się z godnością dziecinnieje coraz bardziej. Główna wada: pisze. Główna zaleta: może pisać na dowolny temat...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *