Detektyw Miś Zbyś na tropie: Lis, ule i miodowe kule – Maciej Jasiński, Piotr Nowacki, Norbert Rybarczyk

detektywmiszbys01Rodzice szukający swoim pociechom ciekawych publikacji komiksowych nie mogą narzekać ostatnimi czasy. Kolejne wydawnictwa dostrzegają potrzebę wzbogacania swojej oferty w komiksy przeznaczone stricte dla młodszego odbiorcy, tworząc imprinty specjalizujące się właśnie w tej dziedzinie. Jednym z takich imprintów są Krótkie gatki, powstałe jako przybudówka Kultury gniewu. Drugim komiksem wydanym pod tym szyldem (choć nie pierwszym wydanym dla dzieci przez Kulturę gniewu) jest „Detektyw Miś Zbyś na tropie: Lis, ule i miodowe kule” napisany przez Macieja Jasińskiego, z rysunkami Piotra Nowackiego i pokolorowany przez Norberta „Rybb” Rybarczyka.

 

Królowa pszczelej krainy ma nie lada problem. Ktoś podstępnie, pod osłoną nocy wykrada pracowitym owadom przepyszny miód. W tej sytuacji zatroskana królowa musi zwrócić się do prawdziwych fachowców. To zadanie dla prywatnego detektywa, sympatycznego misia Zbysia i jego marudnego pomocnika, borsuka Mruka. Ślady są jednoznaczne. Za tą zuchwałą kradzieżą stoi cwany lisek. Jak przystało jednak na rudego przecherę, jego złapanie wcale nie będzie takie proste. Na szczęście zaradni detektywi mogą liczyć na pomoc innych zwierząt. Na swojej drodze pełnej przygód spotkają zaspaną sowę, kapitana pingwina, tukana Tuk-Tuka, czy wesołego pancernika. Przy okazji zawitają w leśne ostępy, na wzburzone wody oceanu, do tropikalnej dżungli, czy portowego miasteczka. Oj, będzie się działo!

Urokliwy scenariusz Macieja Jasińskiego zapewni wspaniałą rozrywkę każdemu małemu brzdącowi. Historia jest nieskomplikowana, ale napisana z polotem. Scenarzysta zadbał o ciekawe dialogi i sporą dawkę humoru. Ponadto rodzice mogą być spokojnie i bez obaw sprezentować potomstwu komiksowe przygody misia Zbysia. W publikacji nie ma żadnej przemocy, a wszystkie napotkane zwierzątka odnoszą się przyjaźnie do dwójki bohaterów. Jednocześnie w sposób niewymuszony i przystępny, ale jednoznaczny ukazana jest nieuchronność kary za przewinienia.

Nawet najlepszy scenariusz w komiksie dla dzieci nie obroniłby się bez dobrych rysunków. Tu na szczęście również można być spokojnym. Genialna kreska Piotra Nowackiego zachwyca swoją prostotą i kreskówkowym stylem. Jednocześnie na każdym kadrze sporo się dzieje, przyciągając uwagę dziecka. Osobne brawa należą się Norbertowi „Rybb” Rybarczykowi odpowiedzialnemu za kolory. Soczyste, bajeczne barwy aż skrzą się z każdego kadru.

Najnowszy komiks od wydawnictwa Kultura Gniewu „Detektyw miś Zbyś na tropie: Lis, ule i miodowe kule” to świetna propozycja dla rodziców świadomie wybierających pozycje książkowe i komiksowe dla swoich pociech. Przygody tytułowego detektywa zapewnią doskonałą lekturę maluchom, zachwycając przy okazji bajecznym światem stworzonym przez rysownika i kolorystę.

Karol Sus

Autorzy: Maciej Jasiński – scenariusz; Piotr Nowacki – rysunki; Norbert Rybarczyk – kolor

Data wydania: 15 Sierpień 2013 (Wydanie: I)

Stron: 48

Wydawnictwo: Kultura Gniewu

ISBN: 978-83-60915-82-0

About the author
Karol Sus
Rocznik ‘88. Absolwent Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie. Wychowany na micie amerykańskiego snu. Wciąż jeszcze wierzy, że chcieć – to móc. Wolnościowiec. Kinomaniak, meloman, mól książkowy. Namiętnie czyta komiksy. Szczęśliwy mąż i ojciec.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *