Córka Twórcy Królów – Philippa Gregory

corka tworcy krolowBeletrystyka historyczna znajduje coraz większe zainteresowanie wśród czytelników. Powiększa się grono osób, dla których historia to źródło nie tylko wiedzy, ale i emocji. Philippa Gregory jest jedną z najbardziej znanych autorek tego gatunku. Na swoim koncie ma cykl o Tudorach, a teraz tworzy serię o Wojnie Dwu Róż. Jej czwarty tom nosi nazwę “Córka Twórcy Królów”.

Ta część opowiada o losach Anny Neville, uwikłanej w rywalizację Lancasterów i Yorków o koronę Anglii. Tron zdobyli Yorkowie, ale walka wciąż trwa. Ryszard Neville, zwany Twórcą Królów, marzy o tym, by któraś z jego córek: Izabela lub Anna została królową. Akcja zaczyna się w roku 1465, gdy po pokonaniu Lancasterów władcą zostaje Edward IV. Ryszard pomógł mu w tym, licząc, że będzie mógł wpływać na jego poczynania. Jednak Edward, zauroczony piękną wdową, Elżbietą Woodville, samodzielnie podejmuje decyzję o małżeństwie i chętniej słucha rad swej żony oraz jej licznej rodziny niż dotychczasowego doradcy i przyjaciela. Pozbawiony wpływów Neville jawnie występuje przeciw królowi. Czyni ze swych córek pionki w rozgrywce politycznej i planuje ich małżeństwa z potomkami obu zwaśnionych rodów, aby sięgnąć po władzę. Młodziutka Anna próbuje sama pokierować swoim losem. Pragnie spełnić marzenie ojca, ale okazuje się ono zbyt nierealne. Do czego się posunie, by osiągnąć swój cel? Czy znajdzie szczęście?

Historię opowiedziano z punktu widzenia Anny. Czytelnik czyta jakby jej pamiętnik, dzięki temu poznaje uczucia i najgłębsze myśli bohaterki. Philippa w umiejętny sposób wciela się w rolę dziecka, a potem dorosłej kobiety. Postać Anny jest bardzo realistyczna. Odbiorca traktuje ją jak prawdziwą osobę, której współczuje i kibicuje w dalszych poczynaniach.

Pisarka korzystała z bogatej bibliografii, dzięki temu czytelnik ma pewność, że opowieść oparto na prawdziwych wydarzeniach. Autorka dodała jednak niektóre rzeczy od siebie, przez co powieść jest barwna, a akcja szybka.

Ten utwór to fascynująca podróż do czasów bez telewizji, penicyliny i broni maszynowej. Chcecie zobaczyć, jak wyglądało wtedy życie? Zapraszam do lektury „Córki Twórcy Królów”, gdyż to opowieść również o średniowiecznej Anglii – społeczeństwie, jego światopoglądzie, polityce i innych dziedzinach życia ówczesnych ludzi. Gwarantuję świetną zabawę oraz dużą dawkę emocji. A to jest chyba głównym celem czytania książek.

Kamila Zielińska
Ocena: 5/5

Tytuł: Córka Twórcy Królów
Autor: Philippa Gregory
Gatunek: Beletrystyka historyczna
Seria: Wojna Dwu Róż
Liczba stron: 440
Wydawnictwo: Książnica

About the author
Kamila Zielińska
Studentka, uwielbiająca chodzić własnymi ścieżkami i leżeć na trawie. Patrzy wtedy w niebo i macha do gwiazd. Kocha wizyty po drugiej stronie lustra, dlatego uwielbia czytać. Kiedy zejdzie na ziemię, co nie zdarza się zbyt często, z radością przelewa swoje myśli na papier, mając nadzieję na związaną z tym przyszłość. Współpracuje z portalami Szuflada.net oraz prozaicy.blogspot.com. Plany na przyszłość? Tak wiele, że potrzebuje 9 żyć, by je wszystkie spełnić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *