Co się zdarzyło w Marrakeszu?

BZM - okładka małaMarrakesz, plac Dżama al-Fna’. Niepokojąca, złowróżbna noc. W powietrzu daje się wyczuć coś dziwnego a krwaworóżowy księżyc zwiastuje niebezpieczeństwo. W niewyjaśnionych okolicznościach ginie bez śladu para turystów.

Co wydarzyło się na głównym placu miasta, kiedy intrygującą parę kochanków widziano tu po raz pierwszy i ostatni? Czy ich zniknięcie to przypadkowa zbrodnia, czy zaplanowane morderstwo? A może zręczna mistyfikacja?

Zagadkę niezwykłej pary próbuje rozwikłać najsłynniejszy bajarz z Marrakeszu. Wciągając w swoją opowieść zgromadzonych wokół słuchaczy, krok po kroku stara się odtworzyć przebieg wydarzeń i poznać prawdę. Czy jednak jest to w ogóle możliwe? Czy istnieje jedna, niepodważalna wersja tej historii? A jeśli tak, czy bajarz zdoła ją odkryć i ocalić własnego brata?

Bajarz z Marrakeszu hipnotyzuje. To wciągająca historia o wielkiej namiętności, poświęceniu i zatraceniu. Osadzona w egzotycznej marokańskiej scenerii, nawiązuje do wschodniej sztuki bajarstwa. Tutaj nic nie jest takie, jakie wydaje się być na początku, a prawda przybiera różne, zaskakujące oblicza.

….RECENZJA JUŻ WKRÓTCE W SZUFLADZIE.

NA RAZIE CZYTAMY I BŁĄDZIMY PO MARRAKESZU Z FASCYNUJĄCYM BAJARZEM.

Enigmatyczna opowieść, utrzymana w tradycji Tysiąca i jednej nocy”.
Anderson Tepper, „New York Times Book Review”
„Bajarz z Marrakeszu to magiczna opowieść”.
Ann La Fagre, „Hudson Valley News”

Wydawnictwo Lambook –
zorientowane na Orient

„Bajarz z Marrakeszu”, Joydeep Roy-Bhattacharya
tłum. Anna Żarnecka
oprawa: miękka ze skrzydełkami
stron: 272
data publikacji: marzec 2013

www.lambook.pl

About the author
Agata Jawoszek
rocznik `83, absolwentka slawistyki, obroniła doktorat z literatury bośniackich muzułmanów, specjalizuje się w kulturze krajów bałkańskich, czyta zawsze i wszędzie, najchętniej kilka książek na raz; ma słabość do sufizmu i sztuki islamu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *