Chciwość nie popłaca – recenzja komiksu „Black Monday Murders”

Popkulturowe ujęcie giełdy papierów wartościowych, szczególnie tej amerykańskiej, utrwala w widzu obraz cynicznych i żądnych zysku cwaniaków, którzy gotowi są sprzedać własną matkę w pogoni za pieniądzem. Szczególnie bogata filmografia skłania do takich uogólnień. Wystarczy wspomnieć należące do najgłośniejszych filmów „Wall Street” Olivera Stone’a czy „Wilka z Wall Street” Martina Scorsese. Jonathan Hickman, popularny amerykański scenarzysta komiksowy, także eksploruje rejony nowojorskiej giełdy, zabierając czytelnika prosto na parkiet NYSE. Non Stop Comics przedstawia kolejną serię od Image, zebraną w dwóch tomach „Black Monday Murders” z rysunkami Tomma Cokera.

Czy Jordan Belfort, znany jako Wilk z Wall Street, mógłby spotkać Kevina Lomaxa, bohatera filmu „Adwokat diabła”? I co z tego spotkania mogłoby wyniknąć? Hickman, kreśląc obraz giełdy, sięga po znany już bardzo dobrze motyw przecięcia się światów potężnych pieniędzy i okultystycznych rytuałów.

W środowisku najsłynniejszych rodzin zarządzających spółkami giełdowymi dochodzi do brutalnego morderstwa. Jeden z najbogatszych ludzi na ziemi zostaje zabity we własnym apartamencie. Jakby tego było mało, wszelkie ślady wskazują, że morderstwo było podyktowane złożeniem ofiary pradawnemu bóstwu. Jednocześnie w Nowym Jorku pojawia się siostra denata, do tej pory pozostająca w cieniu reszty członków rodziny. Czarnoskóry detektyw prowadzący sprawę trafia na coraz więcej pytań, z których na większość wolałby nigdy nie odnaleźć odpowiedzi.

„Black Monday Murders” to całkiem sprawnie napisany thriller z mocno rozbudowanym wątkiem fantastycznym, choć jednocześnie brakuje mu polotu. Niby wszystko jest na swoim miejscu, a fabuła trzyma w napięciu, jednak nie ma tego czegoś, co zwykle sprawia, że nie można oderwać się od lektury. Dobry, ale mimo wszystko średniak.

Karol Sus

Scenariusz: Jonathan Hickman
Rysunki: Tomm Coker
Kolor: Michael Garland
Wydanie: I
Data wydania: Listopad 2017
Druk: kolor
Oprawa: miękka
Format: 170×260 mm

About the author
Karol Sus
Rocznik ‘88. Absolwent Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie. Wychowany na micie amerykańskiego snu. Wciąż jeszcze wierzy, że chcieć – to móc. Wolnościowiec. Kinomaniak, meloman, mól książkowy. Namiętnie czyta komiksy. Szczęśliwy mąż i ojciec.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *