Cena Krwi – Tanya Huff

Tanya Huff powraca i to w nowej odsłonie. Dzięki AXN – stacji, która wykupiła prawda do sfilmowania jej powieści, „Więzy krwi” zyskały nie tylko nowe okładki, ale ponowny wydźwięk w świecie literatury z gatunku paranormal romance.

Historia opowiada losy pewnej byłej agentki wydziału zabójstw, która to próbuje rozkręcić swoje prywatne biuro detektywistyczne. Vicki Nelson – bo to o niej mowa, wiedzie na pozór spokojne życie, które kręci się głównie wokół małych zleceń i kłótni między nią a jej eks chłopakiem. Spokój jednak nie trwa wiecznie. Kiedy kobieta staje po drugiej stronie kurtyny i zostaje świadkiem morderstwa, sielanka zostaje zburzona. Odsunięta od służby, bierze sprawy w swoje ręce. Bezlitosnego mordercę pomaga odnaleźć jej młoda dziewczyna, oraz ekscentryczny i tajemniczy pisarz Henry Fitzroy.

Tanya Huff chyba jako jedna z pierwszych stworzyła kryminalny paranormal romance. Połączenie ludzkie świata – pełnego zagadek i tajemnic, z nieziemskim mrokiem, gdzie potwory wychodzą z ukrycia udało jej się znakomicie. I chociaż od pierwszych stron wiemy kto stoi za serią morderstw w miasteczku, nie przeszkadza to w dalszym śledzeniu losów głównych bohaterów.

Język w „Cenie krwi” jest bardzo przystępny, młodzieżowy i z elementami slangu. Styl lekki i prosty, przez co książkę czyta się nad wyraz szybko i z dużą przyjemnością. Fabuła chociaż nakreślona jasno, z dobrą dozą akcji i emocji, w niektórych momentach nuży i przeciąga zdarzenia niepotrzebnie w złym kierunku. Niespójne mieszanie czasu teraźniejszego z przeszłością Henrego, może namieszać w głowie i trochę rozbić czytanie, jednak po chwili da się odnaleźć złoty środek, a i postać samego wampira staje się bliższa.

Historia ta, jest częścią pierwszą serii o „Vicky Nelson” – prywatnej pani detektyw, która zajmuje się niecodziennymi sprawami. Zdecydowanie pozycja obowiązkowa dla każdego fana gatunku paranormla jak i kryminałów. Chociaż książka nie jest wybitnie ambitną  twórczością, ja sama z miłą chęcią sięgnę po tom drugi. Piękne okładki przyciągają wzrok, a sama zawartość ciekawi, intryguje i wciąga na dobre kilka godzin.

Magdalena Surmacz

Ocena: 4/5

Tytuł: Cena krwi

Autor: Tanya Huff

Wydawnictwo: Fabryka Słów

Liczba stron: 396

Data wydania: 08.06.2012

komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *