Bez szufladkowania

Trudno jest mi pisać tekst podsumowujący moją działalność w Szufladzie przez ostatni rok. Dlaczego? Z bardzo prostego powodu – Gender istnieje tu dopiero kilka tygodni. Można więc powiedzieć, że jestem najmłodszym dzieckiem Szuflady.

To ciekawe, bo studia genderowe są także nowe, jeśli chodzi o badania nad kulturą. Trzeba jednak przyznać, że niosą zupełnie inne spojrzenie na szeroko pojęty tekst, zmieniają punkt widzenia czytelniczki/czytelnika.  Mam szczerą nadzieję, że mój dział także zwraca uwagę na to, czego inni nie zauważają, że odczytuje to, co dla innych ukryte, że nie dzieli tekstów na kobiece i męskie w tradycyjnym tego słowa zrozumieniu.

Szuflada więc otwiera jedną ze swoich przegródek dla tych, którzy/które może nie do końca są zauważeni/zauważone  w szeroko pojętej kulturze. Pozwala im istnieć wraz z innymi, czuć się równymi.  Wbrew nazwie – nie szufladkuje, ale zaprasza do współistnienia.

Nie obędzie się oczywiście bez podziękowań, jak to przy rocznicach zwykle bywa. Pierwsze więc płyną do Redaktorki Naczelnej – Magdy Pioruńskiej, która otwarta jest na to, co mądre i nie boi się wyzwań. Bartku, dzięki za naszą pierwszą wymianę maili – ciekawe, czy pamiętasz? 😉 Pisarzom/Pisarkom i Wydawnictwom dziękuję za teksty, które inspirują, a Czytelniczkom i Czytelnikom za to, że są, że czytają i każdego dnia potwierdzają moją wiarę w człowieka myślącego.

redaktorka działu gender – Anna Godzińska

About the author
Anna Godzińska
Ukończyła studia doktoranckie na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Szczecińskiego, autorka tekstów o miłości poza fikcją w magazynie Papermint oraz o literaturze w Magazynie Feministycznym Zadra. Fanka kobiet - artystek wszelakich, a przede wszystkim molica książkowa;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *