„Alanna pod opieką bogini” Tamora Pierce

Był głupcem. Gdybym chciał zabijać wszystkich głupców, nie miałbym czasu na sen (s. 46).

Życie rycerza nie jest usłane różami. Wie o tym doskonale Alanna marząca o tym, aby do nich dołączyć. Jednak zanim to się wydarzy, czeka ją jeszcze wiele pracy i nauki, a także wyzwań pojawiających się na każdym kroku. „Alanna. Pod opieką bogini” autorstwa Tamory Pierce ponownie zabiera czytelnika do świata Tortallu, gdzie młoda wojowniczka walczy ze spiskowcami, poznaje drzemiącą w niej magię oraz próbuje rozeznać się w zawiłościach swego serca.

Minęło już kilka lat od przeprowadzenia ryzykownego planu polegającego na zamianie ról między bliźniakami. Tym sposobem Thom uczy się na przyszłego maga, a Alanna przechodzi rycerskie szkolenie. Przebrana za chłopca bohaterka zostaje giermkiem samego księcia Jonathana. Jednak chłopak jest nie tylko jej najlepszym przyjacielem, ale również sojusznikiem i jednym z nielicznych, którzy poznali jej sekret. Niestety, nad królestwem zbierają się czarne chmury, a nieznany mag zagraża rodzinie królewskiej. Dziewczyna ma pewne podejrzenia, kim jest wróg, lecz bez dowodów nie może nic zrobić. Jedyne, co jej pozostaje, to czuwać nad następcą tronu i dbać o jego bezpieczeństwo. Na szczęście ma ona licznych sprzymierzeńców, którzy chętnie jej w tej misji pomogą. W międzyczasie musi ona przygotować się do przejścia próby rycerskiej, przyswoić dworską etykietę oraz wyplątać się z afery szpiegowskiej. Pojawiające się miłosne rozterki zdecydowanie jej w tym nie pomogą.

„Alanna. Pod opieką bogini” to druga część serii zatytułowanej „Pieśń lwicy”, należącej do cyklu „Świat Tortallu”. Książka jest bardzo krótka, a dzięki lekkiemu stylowi pisania czyta się ją w mgnieniu oka. Czas wydaje się płynąć w niej zbyt szybko, ponieważ w przeciągu kilku rozdziałów mijają całe lata, a ważne wydarzenia są wspominane mimochodem w trakcie codziennych rozmów. Sama historia skupia się głównie na nieustannych potyczkach bohaterki z sir Rogerem, który, tak jak w pierwszym tomie, knuje przeciwko koronie. Równie ważnym aspektem jest tu poszukiwanie własnej tożsamości przez Alannę i akceptacja własnej płci. Dziewczyna dojrzewa i zaczyna inaczej patrzeć na niektóre sprawy, a także coraz bardziej czuć się jak kobieta. Niestety, ponownie pojawia się tu problem braku silnych żeńskich postaci, a sama bohaterka woli przyjaźnić się z chłopcami. Choć powieść obfituje w ekscytujące przygody, nie ma w niej niespodzianek i zwrotów akcji, ponieważ protagonistka od razu wyczuwa, kim jest złoczyńca.

Seria przygód o Alannie jest idealna dla młodszych czytelników pragnących zaznać odrobiny przygody. Choć jest to druga część, można odnieść wrażenie, że pominięcie jej nie wprowadzi zamętu w fabule, ponieważ pojawia się tu tylko kilka ważnych momentów z życia bohaterki, które prawdopodobnie zostaną wspomniane w kolejnych tomach. Warto jednak czekać na trzecią część, bo zapowiada ona nowe przygody w dorosłym już życiu wojowniczki.

Kinga Jurczyk

Tytuł: Alanna pod opieką bogini
Autorka: Tamora Pierce
Liczba stron: 250
Cykl: Pieśń lwicy
Wydawnictwo: Poradnia K
Rok wydania: 2022

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *