Konkurs graficzny z twórczością Małgorzaty Wardy

Tym razem Szuflada zaprosiła do współpracy zaprzyjaźniony z nami blog o książkach Wiecznie Zaczytana oraz wydawnictwa: Świat Książki i Prószyński i S-ka. Sędzią głównym w konkursie była pisarka Małgorzata Warda.

Jak zwykle dopisała wam inwencja twórcza, poza tym zaskoczyliście nas swoimi graficznymi talentami. To również dla nas wskazówka na przyszłość, że nasi czytelnicy nie tylko interesują się pisaniem, ale także grafiką i fotografią. :)

Spośród 38 nadesłanych prac jury w składzie:

– sędzia główny: Małgorzata Warda (pisarka),
– Magdalena Pioruńska (redaktor naczelna Szuflady),
– Bartosz Szczygielski (zastępca redaktor naczelnej, szef działu recenzji książek),
– Maja Sieńkowska (autorka bloga Wiecznie Zaczytana, autorka Szuflady)

wybrało 3 najlepsze prace oraz 2 prace, które znalazły się tuż za podium i również zostaną nagrodzone publikacją na Szufladzie.

Najwięcej bo 18,5 punkta, zdobyła  praca Darii Solak„Szłam z nią” i zajmuje I miejsce.

Tuż za nią znalazła się praca Karoliny Saganiak – „higanbana” z 17 punktami, której przypada II miejsce.

III miejsce z 16 punktami zdobyła praca „Ona i ja” autorstwa Katarzyny Kosiak.

Poza podium:

IV miejsce z 15 punktami zdobyły trzy prace z taką samą ilością punktów:

Sylwia Trojan- „Niewidzialne”

Maria Roszak- „O nas”

Martyna Gaszczyk- „Grafika”

Wyróżnienia od Małgorzaty Wardy:

 

Ogromnie zaskoczył mnie wysoki poziom prac, które zostały nadesłane na konkurs. Temat, który podyktował te piękne zdjęcia, rysunki i grafiki był niezwykle trudny, więc tym bardziej jestem pełna uznania dla autorów.

 Z początku starałam się oceniać je pod kątem umiejętności twórców, jednak szybko stało się jasne, że nie jest to dobre kryterium. W pracach bardzo ważny okazał się pomysł, ujęcie tematu, a również jego klimat i zgodność z cytatem z mojej powieści ‚Nikt nie widział, nikt nie słyszał”. Serdecznie dziękuję za wszystkie nadesłane prace. Nie sposób nagrodzić wszystkich, więc proszę o wybaczenie tych, którym nie przyznałam trzech pierwszych miejsc.

1 miejsce: „Grafika” Martyna Gaszczyk – Nowok
Praca niezwykle dojrzała i jednocześnie mocno uderzająca poprzez kolor i proste rozwiązanie. Serdecznie gratuluję!

2. miejsce: „Poszukiwania 1″ Ewelina Siek
Ta fotografia zachwyciła mnie już od pierwszego wejrzenia poprzez swoją silną, wyraźną wymowę. Dobry kadr, świetny pomysł i wrażenie nieszczęścia emanują z niej bardzo silnie, nie pozwalając o sobie zapomnieć.

3. miejsce: „O nas” Maria Roszak
W przypadku tej pracy, bezsprzecznie zachwyca mnie jej pomysł – proste rozwiązanie, które prezentuje trudną i zagmatwaną historię. Dobry rysunek, dobra kolorystyka… gratuluję!

Chciałabym również wspomnieć o pracy, która do ostatniej chwili walczyła u mnie o trzecie miejsce z rysunkiem Marii Roszak, a mianowicie o świetnym rysunku Sylwii Trojan „Niewidzialne”. Bardzo podoba mi się delikatna, wrażliwa kreska i charakterystyczne, emocjonalne twarze matki i córki. Nie starczyło mi już miejsca by ją nagrodzić, ale na łamach Szuflady chciałam wyrazić swoje uznanie dla talentu Autorki.

komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *