Rybka Mini Mini i akcja ratunkowa

Rybka Mini Mini jest dobrze znana z ekranów telewizorów. Teraz powraca w serii książeczek skierowanych do najmłodszych czytelników. Jedną z nich jest „Rybka Mini Mini i akcja ratunkowa”.

Na kartach książki dzieci znów mogą spotkać się z Rybką Mini Mini, jej najlepszym przyjacielem Delfinem Finkiem, Konikiem Morskim Hopsem, Ośmiornicą Oktawią oraz najsilniejszą z podmorskiej ferajny wyposażonej w płetwy – Rybą Młotem. Fabuła „Rybki Mini Mini i akcji ratunkowej” koncentruje się wokół uwolnienia uwięzionej przez resztki starego wraku Ryby Młot. Pomóc może jej nie kto inny, lecz przekonana o tym, że jest słaba i tak naprawdę niewiele może, Rybka Mini Mini.

Książki przeznaczone dla najmłodszych powinny być przyjemne i pożyteczne, nie tylko bawić, ale też i uczyć. Ten postulat spełnia opowieść o przygodach żółtej rybki. Konsultowana z psychologami treść książeczki ma pomóc dzieciom w zrozumieniu siebie oraz świata, który je otacza.

Bo choć akcja rozgrywa się w bajecznie kolorowych morskich głębinach, zwierzęta mają oczywiście ludzkie cechy. Gimnastykują się, próbują zbudować plac zabaw. Przeżywają też typowe dla dzieci rozterki. Rybka Mini Mini wątpi w swoją wartość, gdyż jest tak słaba, że nie potrafi nawet przesunąć kamyczka przed swoim domem. Jednak akcja ratunkowa uzmysławia jej, że nie tylko siła fizyczna się liczy. Każdy ma jakieś zalety, trzeba tylko je w sobie odnaleźć.

Książka promuje zdrowe relacje z innymi. Nie ma tutaj zawiści i niechęci. Nawet Ryba Młot, która mogłaby budzić przerażenie z racji swego wyglądu i siły, jest dobrym przyjacielem i chętnie wspomaga tych, którzy nie są tak mocni jak ona. Dlatego też wszyscy chętnie udzielają jej pomocy, gdy znajduje się w potrzebie. Ta interakcja uczy, że należy pomagać innym, gdyż w razie potrzeby oni także nam pomogą.

Książka jest też godna polecenia ze względu na szatę graficzną. Ilustracje Katarzyny Nowak są bajecznie kolorowe, w żywych, nasyconych barwach, wśród których dominuje żółć (jakżeby inaczej) i czerwień. Twarda okładka i dobrej jakości papier sprawiają, że nie trzeba się bać, iż książka rozleci się po jednym czytaniu.

Barbara Augustyn

Tekst : Katarzyna Janusik i Magdalena Zielińska

Tytuł: „Rybka Mini Mini i akcja ratunkowa”

Ilustracje: Katarzyna Nowak

Wydawnictwo: Znak

Liczba stron: 32

Data wydania: 2012

About the author
Barbara Augustyn
Redaktor działu mitologii. Interesuje się mitami ze wszystkich stron świata, baśniami, legendami, folklorem i historią średniowiecza. Fascynują ją opowieści. Zaczytuje się w literaturze historycznej i fantastycznej. Mimowolnie (acz obsesyjnie) tropi nawiązania do mitów i baśni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *